Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 154752 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

sundelius  
#345364
jannee skrev:Även jag har fått besked från Mikosoft att min computer behöver uppgraderas. Dock förstod jag inte ett ord utrikiska, pratar bara svenska när jag är i Sverige vilket innebar att den utrikespratande personen snart kom av sig och bara lade på - synd för jag hade gärna velat veta vad det var för fel och vad jag borde åtgärda, får hoppas den trevlige mannen ringer upp igen. :mrgreen: .

:lol: :lol: :lol:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345406 Jag testade lite att kolla vad "Microsoft" ville och samtidigt uppehålla dem lite grand på ungefär samma sätt som man uppehåller telefonförsäljare så länge som möjligt för att de inte skall kunna ringa fler personer. Först tog det naturligtvis ett par minuter att starta datorn och sedan när det var "gjort" så blev man kopplad till en "senior support engineer". Denne började med att förklara hur man skulle öppna "Run"-fönstret och sedan skriva in "eventvwr" och trycka OK. Event Viewer är ett Windowsprogram som loggar en massa händelser i datorn och det är lätt att hitta meddelanden som "An attempt was made to unregister a security event source", "The Software Protection service has stopped", "Windows detected your registry file is still in use by other applications or services. The file will be unloaded now. The applications or services that hold your registry file may not function properly afterwards", "Session "Circular Kernel Context Logger" failed to start with the following error: 0xC0000035" och annat som kan låta som att det är ett allvarligt fel på datorn.

Nu "råkade" det inte gå att starta detta fönster på min dator trots ett flertal ansträngningar så "senior support engineer" uppmanade mig att starta en webb-läsare. När jag då meddelade att meddelandet "No internet connection" kom upp så blev svaret "Motherfu....r" och en påhängd lur :-BD Nästa gång kan man nog dra det ännu längre och se vilken websida de vill att man ska öppna.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

totte  
#345515 Bravo th! Men det skulle jag inte orka med.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420426 Så här annonserar ATL på sin hemsida: http://www.atl.nu/annons/lrf-medias-adr ... algrupp-2/ 😡
/Niklas

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420459 Ringt flera stycken från 075..., råkade svar en gång och då någon prata engelska med typ indisk brytning som sa nåt om Microsoft support innan jag la på luren

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Jacobson  
#461164 Verkar vara ett fenomen som springer sig, har en vän som bor i Norge och till honom ringer dom ofta från "microsoft...." :lol:

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500959 Akano ringde och erbjöd rengöring av ventilation.
Agerar tydligen i hela landet men ringer från lokalnummer.
Säger att de har tekniker i området och bra att passa på 😡

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Göt  
#500964
Röjkvist skrev:Akano ringde och erbjöd rengöring av ventilation.
Agerar tydligen i hela landet men ringer från lokalnummer.
Säger att de har tekniker i området och bra att passa på 😡


Läste om det där i tidningen nyligen man ringer och påstår att det är lagkrav på att rengöra ventilationen, men det är det inte. År bara bluff och båg.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

bgl  
#500965 Dom har dessutom ett flexibelt namn, ibland AKANO, däremellan AKONO!

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Motorista  
#520434 Dessa jäkla telefonförsäljare..

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

axwell  
#520491
Röjkvist skrev:Akano ringde och erbjöd rengöring av ventilation.
Agerar tydligen i hela landet men ringer från lokalnummer.
Säger att de har tekniker i området och bra att passa på 😡


Det där låter bekant och helt gratis för mig, absolut! :roll:

"ring inte fler gånger, ingen gör något gratis"

Senaste månaderna har 060 7770431 ringt 30-40 gånger, ibland +4660 7770431.

Vi har "nix" på dom tre telefoner som dom ringer på men det tycks inte störa Husex i Luleå.
En gång råkade jag svara när jag trevade efter mobilen innanför arbetsoverallen, hörde en kvinnoröst som tjatade om att ringa upp ett 010-nummer.
Det räckte inte med att avvisa bara det ena nr, då kom dom igenom med +46.

För fasta telefonen vet jag inte om det går att spärra :?: :???:

Husex AB är naturligtvis långt upp på Konsumentverkets Svarta lista.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Motorista  
#521753 Man borde införa hårdare straff mot dessa företag då skulle snabbt se hur situationen hade förändrats i hela landet. Dom kommer ständigt undan med lite böter i värsta fall.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#646268 Läs om hur du kan blockera säljare i din Android-mobil https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.73483 ... -i-mobilen
/Niklas

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

jannee  
#646337 Många telefonförsäljare kommer med "utmärkta" erbjudanden eftersom man har företag/enskild firma.
Väldigt duktiga på att sälja in sig och sitt erbjudande.
Sedan ska allt ske på stört, kommer med kontrakt direkt på mobilen/telefonen där det sedan bara är att klicka på ja.
Det finstilta sägs det inget om, men det allra viktigaste att du ENDAST har 24 timmarrs "ångervecka" sägs det absolut inget om.
Hur enkelt är det att ångra ett ja som som framfört på telefonen :?:
Begär man att få ett skriftligt avtal att underteckna blir svaret ALLTID ett kategoriskt NEJ.
Hur seriöst detta är kan man fundera över :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#646340 Det är väl bl.a. därför det är lika bra att blockera dessa nummer i mobilen...
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).