Öppna kategorin

Utbilda sig till Skogsmästare?

2 inlägg 2122 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Utbilda sig till Skogsmästare?

Rassmusolsson  
#420362 Hej!
Jag är 18 år och går mitt sista år på gymnasiet och det börjar bli tid för att tänka på vad man vill göra efter skolan. Jag är väldigt intresserad av skogen och funderar på att utbilda mig som skogsmästare. Jag har läst på en del om vad en skogsmästare sysslar med.

Jag går på en teknik linje och saknar då tyvärr behörighet för att ansöka till skogsmästarelinjen.
Jag måste då läsa ett skogligt basår. För att ansöka till ett skogligt basår så måste man ha matte 2, samhälle A och naturvetenskap( eller fysik, kemi och biologi).
Eftersom jag går teknikisk linje så har jag inte naturvetenskap utom fysik och kemi, men inte biologi. :(
Jag har läst till en kurs som hette Hållbar miljö och Energi och var nästan som biologi.

Nu är frågan, måste jag läsa till biologi eller naturkunskap för att komma in på det skogligt basåret? Vad tror ni?

Tror ni det är stor konkurans för att komma in på basåret? Då jag inte har toppen betyg i matte, fysik, och kemi ?

Mvh en framtida skogsmästare ;)



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Utbilda sig till Skogsmästare?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420367 Ring skolan och fråga. Vissa ämnen går att validera. Du hinner inte läsa in kursen i vår - sommar?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).