Öppna kategorin

Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

52 inlägg 13737 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

isteskog  
#419894 Kan inte någon fäjsbokare svara den där mänschan ..... :shock:
F-n man ska väl inte behöva gå med i det där igen bara för att svara på olika okloka påståenden ..... 😡

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Vardon  
#419936 Är kommentaren kvar? Nu är det två, en som tycker uppror är bra och en som tycker att en rejäl portion självhushållning skulle få stopp på mången galenskap typ..

Isteskog: Försök inte besvara alla dumma kommentarer på nätet,du kommer inte hinna äta än mindre vara i skogen...

Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

isteskog  
#419937 Sant Vardon :smile:
Blir lite irriterad ibland bara ...... :???:

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Vardon  
#419939 Vilken är det du irriterar dig på?

Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

isteskog  
#419942 Ingen av de som står kvar. Det var en kvinna som skrev ner Rickard A. igår, men den kommentaren har försvunnit .... :surp:

Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

svenssons  
#419958 Ja det stämmer. Läste hennes tokiga inlägg igår och nu är det borta... nån ialla fall som har vettet kvar i behåll och inser vad som är galenskap och inte...

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

molnia  
#419965 Nu blir man nyfiken...
Vad skrev hon?

Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

husqvarna_med_sthil  
#420002 Ja det är väl kanske dags att anmäla för avverkning. Kan inte låta bli ställa upp när någon väl gör något.

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

hlb  
#420014 Klart vi är med.

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Seb macahan  
#420070 Jag är också på. Men blir det mer eller mindre jobb för sks om man anmäler hela eller delar. Det bästa vore väl o anmäla 10ha i stöten 4ggr per år vid specifika datum. Jag skulle vilja se hur många som kan tänka sig o verkligen göra det. Kan man inte få en röstningsfunktion @Fredrik. Eller är ämnet för provokativt för sådant?

Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

alias  
#420076
Seb macahan skrev:Jag är också på. Men blir det mer eller mindre jobb för sks om man anmäler hela eller delar. Det bästa vore väl o anmäla 10ha i stöten 4ggr per år vid specifika datum. Jag skulle vilja se hur många som kan tänka sig o verkligen göra det. Kan man inte få en röstningsfunktion @Fredrik. Eller är ämnet för provokativt för sådant?


Det bästa för att skapa hög arbetsbelastning hos SVO borde vara att avverkningsanmäla många småområden - fler ärenden i systemet att administrera - samt att blanda in sånt som inte är tillräckligt gammalt att avverka, bara för att det skall ta mer tid att granska.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420079 Det tar ju bara fem minuter att anmäla en bit via Mina Sidor på Skogsstyrelsen.se

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Seb macahan  
#420081 OK, vi är inte så många än så länge som tillkännagett sig här. Inte vidare mycket till stor protest det.......Skulle nog påstå inte ens märkbart. Eller ska vi stå i fållan o klias bakom örat......
Det hade varit intressant o se vilka reaktioner det hade gett.

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Gräsmark  
#420165 Jag kommer att anmäla all avverkningsbar skog, uppdelat på bestånd.

Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

hfab  
#420167 Jag är med!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).