Skogsröjning

Kedjeröjsåg

448 inlägg 160452 visningar 46 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

svampbob  
#419305 Spåret i det päronformade svärdet passar inte på 535an

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419307 Men det finns ju carvingsvärd som passar till Husqvarnas 50 cc sågar. Det var alltså dessa svärd jag avsåg.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

Erre  
#419489 Ett försök till en film.
Måste fixa till mitt kamera fäste. Fick rätta till många gånger.
Men här är vad jag fick till.


Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

JensSkoog  
#419493 Bra jobbar Erre :-BD

Men få dig ett bättre kamrafäste - jag behöver ingen aquavit i kväll efter
att ha sett genom din video - blev sådär ör i huvudet :lol:

Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

Erre  
#419496 Tackar JensSkoog.

:mrgreen: :mrgreen:
Är nog risk för åksjuka även med modifierat fäste. :wink:

Ska steloperera en led. Den vred sig ofta.

Avatar Fallback

Re: Kedjeröjsåg

rikard_e  
#419506 Bättre än alla åkturer på Liseberg! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

Erre  
#419507
rikard_e skrev:Bättre än alla åkturer på Liseberg! :grin:

:lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

Vardon  
#419511 Fan vad jag blev sugen på att spela doom nu....

Avatar Fallback

Re: Kedjeröjsåg

mikael_s  
#419513 Häftigt Erre!

Man är nog lite underligt funtad som får lust att ut och röja av att se det där...

Avatar Fallback

Re: Kedjeröjsåg

Hasaro  
#419555 Härligt med film på kjedjeröjare Erre. Men klistra på ett av fästena på hjälmen istället. (Dom lite böjda sitter bra på sidorna i bakkant på husqvarna technical hjälmen.) Känns inte så bra för kamera sensorn med sånna vibrationer några längre stunder och mer filmer vill vi ju gärna se :)

Avatar Fallback

Re: Kedjeröjsåg

Hasaro  
#419560 Så här har jag byggt på den. Men man kan ju justera in den med fler bitar om man vill. Ska nog fixa så den hamnar lite längre ner och fram.

20161122_075837.jpg
20161122_075700.jpg
20161122_080041.jpg

Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

Erre  
#419568
Hasaro skrev:Härligt med film på kjedjeröjare Erre. Men klistra på ett av fästena på hjälmen istället. (Dom lite böjda sitter bra på sidorna i bakkant på husqvarna technical hjälmen.) Känns inte så bra för kamera sensorn med sånna vibrationer några längre stunder och mer filmer vill vi ju gärna se :)

Tackar.
Tacken var att göra några filmer där full focus är på svärdet.
Mest för att visa stubbhöjder och arbetssätt.

Avatar Fallback

Re: Kedjeröjsåg

Qkeeper  
#420580 Bästa investeringen på länge att investera i en kedjeröjsåg! :grin: Fungerar klockrent till mitt behov och så mycke mindre slit än att gå med en traditionell röjsåg. Enda jag negativa än så länge är att jag tycker den äter kedjeolja? Hur mkt olja förbruka era? Har nu justerat ner oljeflödet till hälften och fortfarande är det slut på olja innan bensin. Hur är era sågar?

Användarvisningsbild

Re: Kedjeröjsåg

Erre  
#420583 Har justerat min så att det är nästan slut på kedjeolja när bensin är slut.

Med fabriksinställningen tog kedjeoljan slut slut långt innan bensinen.

Avatar Fallback

Re: Kedjeröjsåg

morco  
#420587 Spännande att vissa verkar tycka de dricker mycket olja, jag hade min inne på service då den inte smorde alls. Nu efter fullständig rengöring och ställskruven på max drar den kanske 1/3 del av oljan per tank. Jag kan inte minnas att den någonsin druckit mer än 1/2 av oljan per tank.

Finns det någon slitdel i pumpen som kan bytas? Jag skulle vilja öka smörjningen rejält, olja är betydligt billigare än svärden....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).