Motorsåg och handhållet

köpa motorsåg

7 inlägg 5380 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

köpa motorsåg

Skogen oscar  
#419220 Tja jag undrar vad jag ska köpa för såg som passar bra på vedbacken och ute på skogen, som är pålitlig o bra, behöver inte vara en ny såg men jag vill bara veta vad ni kör med o om ni trivs med grejorna :smile:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: köpa motorsåg

tallen100  
#419223 En såg i 50cc klassen, Stil, Husqvarna, Jonsered eller Dolmar skulle jag rekommendera.

Användarvisningsbild

Re: köpa motorsåg

traktorz  
#419227 50cc så klart, ty bra prestanda och vikt, oftast mest för slantarna. Helst då med de nya och kraftigare .325" kedjorna (Oregon SpeedCut & Husqvarna X-Cut). 15" svärd för vedbacken optimalt.

Användarvisningsbild

Re: köpa motorsåg

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419233 http://www.tradera.com/search?sortBy=Ti ... ors%C3%A5g

Om du är osäker på vad du vill ha så köp en beg cirka 50cc så billigt som möjligt
dock ej alltför gammal/museeiföremål.
Jag rekommenderar starkt Stihl/Jonsered/Husqvarna som första såg, sen kan man
ju hitta pärlor bland de för oss udda märkena, men då ska man ha tid & råd.
Just nu på Tradera finns en Hva 350 som är på just över 700:- som ju är en bra såg
och lämpligt prisläge att börja ifrån.
Ska du ha hjälp av ÅterFörsäljare så köp en ny Stihl rakt över disk, tex MS261 för 7000:-
Jag kör MS260, föregångaren till MS261 och trivs gott, så jag köpte en till i höstas.

Avatar Fallback

Re: köpa motorsåg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419258 Er kanskje lika greit å kjøpa heilt ny, kjeme litt ann på kor mykje du skal bruka ho. Når det gjeld merke tja kjem ann på forhandler. Vil kanskje som han forige kjøpt ei stihl 261 sjølv om det er ein del penga. Har du litt peiling eller har noken du kan spørja så er det ingen ting i veien for å kjøpa brukt av kjent merke,.

Användarvisningsbild

Re: köpa motorsåg

Mats_Orberga  
#419264 Håller med tidigare vad gäller märken och storlek på såg. Kedja svärd o drivhjul är att betrakta som förbrukningsvaror. Det kostar några hundralappar och du byter på några minuter så det är ganska ointressant vad som sitter på när du köper sågen.

Användarvisningsbild

Re: köpa motorsåg

TrioBrake  
#419570 Köp en fin begagnad Husqvarna 55

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).