Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 157306 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Blivande snickare  
#416780 [emoji38] Det menar du inte? :mrgreen:

Bra, jag säger kör, ser skithäftigt ut! 8)

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#416814 Allrait saken biff det blir affär :grin: har ennu ett par 9mm trygg-kedjor som passar, kan ju bli hurbra somhälls detta 8)

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Peterssonrally  
#416842 Ser riktigt bra ut ju ;)

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#418645 Kom på jag inte visat hur kranstyrningen blev.. blev med fyrkantrör med hydraulrör innuti. Inte fint men funkar. Kommer ennu linda slangarna med slangskydd på utsidan samt insidan med brandslang ifall olyckan är framme och får slangbrott.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Peterssonrally  
#418720 Ser bra ut :) har du provkört kranen? :)

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

molnia  
#418742 Aha! Nu ser Jag! Fyrkantsrören och spakarna går att skjuta bakåt/ut. Då får du utrymme att svänga runt stolen. Smart :grin:
Tyckte det först såg lika trångt ut som i en bokcat, tänkte Hur ska han kunna svänga runt där? :surp:

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#418767 Listig konstruktion!

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#418771 Molnia ja detta blev en kompromiss. Har kört skotare och efter det blev jag för bekväm med spakar i armstöd samt min nacke klarar inte att sitta framåtböjd. Elspakar eller hydraulservo skulle bli för dyrt för detta budjetbygge.

Peterssonrally. Nä har inte hunnit provköra än. Skall fixa drivningen till frontpump samt elen till aggregat men sen då drar jag till skogs :YMDAYDREAM:

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#421207 Skall fixa styrningen för dubbelkommando men har beslutsångest.. spakstyrning el, eller en ratt orbitrol.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Blivande snickare  
#421210 Röstar ratt. En liten sportig en med truck-knopp! 8)

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

80-90  
#421214
Jim_90 skrev:Skall fixa styrningen för dubbelkommando men har beslutsångest.. spakstyrning el, eller en ratt orbitrol.

Spak !!! Tar mindre plats !

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Blivande snickare  
#421216
80-90 skrev:
Jim_90 skrev:Skall fixa styrningen för dubbelkommando men har beslutsångest.. spakstyrning el, eller en ratt orbitrol.

Spak !!! Tar mindre plats !

Jo, där har du en poäng faktiskt..

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421226 En vajerstyrd kan du få lite styrkänsla i, elstyrd kan bli hysterisk om den inte är hårt strypt

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#421253 hur är det om man hadde nån typ av hjälpmedel att visuellt se hjulens position, tex en vajer (typ vajerstyrninsvajer) fäst i styrsnackan som går därifrån till bakänden och fäst till kanske en pil som visar hur hjulen är positionerade skulle det vara en bra kompromiss mellan elstyrt och rattstyrt?

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Førland  
#421254 Jeg har koplet meg inn på styrekretsen med en egen pvg32,styrer hjulen med same spak som til kranen.veksler mellom hyd trykk til styrning pvg og kran pvg.fungerer utmerket.når kran pvg får olja får inte styrning pvg og tvertom.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).