Erre skrev:Ananders
Kör du på etanol så är serviceintervallen 1000 mil.
Bensin så är det 2000 mil.
En riktigt bra motor med kamkedja.
Får väl bli att man kör på bensin, jag vill ju inte slita ut mekaniker.
Erre skrev:Ananders
Kör du på etanol så är serviceintervallen 1000 mil.
Bensin så är det 2000 mil.
En riktigt bra motor med kamkedja.
Elfving skrev:Hasaro skrev:Frugan har v50 som jag köpte vid 2000 mil och som nu gått 10000. Ända som är gjort är service men tyvär rätt dyr sådan då det är diesel av modellen innan D# utan självrengörande partikelfilter. Nästa stora är vid 12000 mil då hela rasket ska bytas och kostar enligt utsago över 20000 på volvo.... men annars är det en toppenbil. V50 1.6d 2010. (Drive-E modellen ingen skogsbil dock då den är lägre än övriga)
Visst är den motorn fransk, troligen Renault? Kanske jag har helt fel?
Palms skrev:Elfving skrev:Renault Kangoo är ett annat alternativ i klassen. Den är en slant billigare i inköp, och märket anses väl inte hålla samma kvalitet som VW.
Finns med 4wd också.
Jag hade en Kangoo 1.5dci -04 (tvåhjulsdriven) i ett par år när jag röjde, kollade på "alla" liknande bilar och Renaulten har klart högst markfrigång. Diesel vill den inte ha heller, absolut inga problem att köra på under 0.5l/mil!
Farsan köpte den av mig sen och han har nog haft den i 4 år nu, har inte varit några fel alls på den under våran tid, 6 år och ca 9000 mil.
Den har girafflucka också så man kan frakta långa saker i skåpet, de sticker upp i bakkanten av taket.
Jag hade sen en Transit Connect och den var också bra, lite lägre och drog ca 0.7l/mil men hade större skåp (jag hade långa modellen) och gick mer som en personbil än en skåpbil.