Skogsvagn (Huggarvagnar)

FILMER - Skogsvagnar

587 inlägg 460685 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

stegmaster  
#400334
Robertberg skrev:Ja stänger man av motorn så piper det konstant tills man slår av huvudströmbrytaren..

Den piper tills man drar upp handbromsen. (efter man stannat motoren)
Största orsaken til detta er vel att min har turbinkoppling, och rullar even om växel ligger i, så det er endast handbromsen som får den stå still.
Jag har ingen huvudströmsbrytare på min.
Tycker dock pipet er rett lågt, åtminstone när motor går, er knappast så jag hör det.


Har märkt att det er vissa ljuder som blir rett höga på film, som en kamera fanger upp mycket bättre enn mina öron.
T.eks så tjutar det lite från ventilpaketet til skogsvagnen när man sänkar nån funktion.
Själv hör jag knappt detta.
Senare hadde jag en Gopro i bakrutan och gjordet en film, och huva hur bra man hördet detta tjutande.
Högt som tusan, så det blev lite musik på filmen istället. :mrgreen:

FTG
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

svampbob  
#414174


Undrar hur den här Valtran ser ut efter ett år med den körningen.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414177 Får nog börja med att dra upp vänstra fotsteget och skaffa en driven vagn....
Senast redigerad av gnisten83 sön 23 okt 2016, 20:38, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#414180 Måste bli en dyr skotning. Samt utan npgit bärlager, så kommer väl vägen bli en mardröm efter första regnet?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414182
svampbob skrev:https://youtu.be/utxaysU4YT8

Undrar hur den här Valtran ser ut efter ett år med den körningen.

Det är nog bara fel maskin till den körningen helt enkelt.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

svampbob  
#414183 Man undrar hur maskinvalet har gått till? Kan det ha varit Sida som har valt och gett som bistånd. Har svårt att en entreprenör skulle välja den maskinkombinationen.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JensSkoog  
#414219 Filmen är väl från Latvia - För mig ser det ut till att vara fel val
av fordon, och en chaffis som inte har koll :?: :?:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

husqvarna_med_sthil  
#414282 :roll: Slängde han ut skopan och drog ekipaget i nosingen lite på känn sådär ?? Vilken våldning av prylarna !
Känns slarvigt på något vis.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

stegmaster  
#416455 Den här vinch lösningen har jag inte sett förut. :o
Kan inte vara mycket kram i denna vinch, annars skulle det vel ta rejält på kranen att vincha på full räckvidd med kranen i luften. :surp:


Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

jamtland  
#417605

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hasaro  
#417629 Snygg reklamfilm. Men man blir ju bara så trött på att dom alltid ska envisas om att skruva upp hastigheten på klippen i reklamfilmer... går folk på detta fortfarande?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

jannee  
#417631 Det enda som var uppskruvat var väl klippet efter kaffeintaget, för du menar väl inte på allvar att vinschning och kran går saktare :?:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hasaro  
#417636 Många klipp är uppskruvade... både krankörning och körning med traktor. Kolla nogrant på omgivning när det körs så ser du tex grenar vajar lite väl fort..

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hasaro  
#417637 Men sen menar jag ju inte att kranen går saktare än synes för det. Det beror ju på personen som kör och i detta klipp är det väll inte en fullt rutinerad förare och då väljer dom istället att skruva upp hastigheten i efterhand. Onödigt i mina ögon.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Jole  
#417639
Hasaro skrev:Många klipp är uppskruvade... både krankörning och körning med traktor. Kolla noggrant på omgivning när det körs så ser du tex grenar vajar lite väl fort..

Bortsett från det sista klippet kan jag inte se något skumt med filmen. Kan du tala om vid vilka tidpunkter i filmen du talar om?

EDIT: Vid ännu närmare inspektion av videon kan jag se en hel del rörelse i buskage och växter i förgrunden vid ett par tillfällen. Till exempel vid 2:00. Detta beror på vinddraget från propellrarna på drönaren som kameran sitter på.
Senast redigerad av Jole fre 11 nov 2016, 13:27, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).