Motorsåg och handhållet

Vettigt pris för en Husqvarna 2100

10 inlägg 4564 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vettigt pris för en Husqvarna 2100

TrioBrake  
#417311 Hej på er därute! Såg en Husqvarna 2100 till salu och det sitter ett 20 tums svärd på men inget kastskydd sågen går och är enligt säljaren nyligen renoverad och den funkar "fint" frågan är då... Vad är ett vettigt pris? Han vill ha bud och just Husqvarnas 2100 är rätt så okänd för mig :roll:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

jannee  
#417337 Allt mellan 500 till 1000 kr men inte mer, en gammal såg som "går bra". I dag jag, men i morgon :?:

Användarvisningsbild

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

Göt  
#417338 En såg utan kastskydd skall stå på hyllan hos någon sågsamlare och inte användas, så börja med att bjuda en hundralapp

Avatar Fallback

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

tallen100  
#417341 Där har du en riktig gammal hederlig kvalitets såg som pallar för det mesta, skulle tro att jannee är rätt ute vad gäller pris.
En såg utan kastskydd funkar fint på vedbacken och även fälla grovt med, huvudsaken man VET att den saknar skydd.

Avatar Fallback

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

Ferguson system  
#417348 Hvis den er i bra stand og du får den for alt mellom 0-1000 kr, så har du gjort et godt kjøp.
Det er ei sterk sag på 99cc som orker lange sverd, absolutt verdt å ta vare på.

Avatar Fallback

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

tallen100  
#417350 Den saknar förresten TrioBrake :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

TrioBrake  
#417352
tallen100 skrev:Den saknar förresten TrioBrake :mrgreen:


Höhöhöhöhhööh :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

TrioBrake  
#417355 Får tyvärr avstå då sågen befinner sig bra många mil härifrån så jag skulle isåfall få betala mer i frakt än för själva sågen, men men... :sad:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417371
tallen100 skrev:Den saknar förresten TrioBrake :mrgreen:


Då är den ju fullständigt ointressant! :wink:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vettigt pris för en Husqvarna 2100

totte  
#417405 Ja det är ju en riktigt tung såg som kom på 70-talet. Väger runt 11 kg med svärd, 99 cc, 6.7 hk alltså en riktig buse för rejält stora jobb. Inget att knalla runt med i skogen i moderna tider.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).