Traktorer och processorer

bromsproblem valmet 6400

3 inlägg 5582 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

bromsproblem valmet 6400

Førland  
#416878 Har et problem med venstre bremse på min valmet, den henger av og til.merkes ved at traktoren går veldig dårlig/tungt.Når jeg jekker opp traktoren å snurrer på hjulet, følger armen som går ned til bremsene med, fram og tilbake.Det gjør den ikke på høyre side som virker fint,min tanke er om en av fjærene som drar bremse diskene tilbake er brukket(det er 4 stk)slik at bremsen ligger på litt hele tiden.Den har jo fungert utmerket til dette problemet oppsto for kort tid siden,så noe må ha skjedd.Er det noen av dere med Valmet her som har vært borte i dette?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: bromsproblem valmet 6400

Førland  
#417036 Åpnet opp bremsen ikveld og som jeg hadde en mistanke om så har bremsen blitt varm og lamellene slått seg så de tar i hele tiden.nå blir det å
Bytte alt.

   TS
Avatar Fallback

Re: bromsproblem valmet 6400

Førland  
#418670 Da er valmeten fikset ,nye bremser venstre side,årsaken til havariet var hovedsylinderen so ikke returnerte.det var mye rust i enden av sylinderen under gummi mansjetten.traktoren har stått ute endel i sommer så det er nok årsaken.så mitt tips til dere som har traktoren stående ute:ha på godt med fett under mansjetten,så sparer dere masse arbeid å 7000kr (byttet olje også)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).