Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 679891 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#415291 Min fina sfo keps tåla att. :wink: :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415314 Hittade en liten bit rostig taggtråd med röjsågen efter ca 5 minuters sågning. Blev ca 20 minuters extra filning av klingan i skogen... 😡
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#415328
Niking skrev:Hittade en liten bit rostig taggtråd med röjsågen efter ca 5 minuters sågning. Blev ca 20 minuters extra filning av klingan i skogen... 😡
/Niklas

Moralen är att du med alla dina extrasaker på röjselen
skulle haft rum för en extra klinga ochså :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415330
JensSkoog skrev:
Niking skrev:Hittade en liten bit rostig taggtråd med röjsågen efter ca 5 minuters sågning. Blev ca 20 minuters extra filning av klingan i skogen... 😡
/Niklas

Moralen är att du med alla dina extrasaker på röjselen
skulle haft rum för en extra klinga ochså[emoji38] :lol:

Mja det får nog räcka med fil + mall. Annars behövs ju en extra stålbit också.
/Niklas

Avatar Fallback

Fadäser (hur dum får man bli?)

Plassarn  
#415368 Vaknade till 3 minusgrader, lite snö på marken och vad som såg ut att vara en klar himmel. Packade ner en vattenflaska, en chokladbit, en extra kedja och extra handskar i säcken. Gick ut och skulle starta traktorn, som aldrig brukar tveka. Förutom idag då.

Slog till huvudbrytaren, vred på tändningslåset och drog ut strömbrytaren till glödningen, brukar låta den få 20 sekunder när det är kallt ute. Gick fram och pumpade med handpumpen några tag och hörde att det skvalade i tanken av diesel från returen och drog ut stopparmen för att aktivera kallstarten. Vig som en elitgymnast i långkalsonger så svingade jag mig in i hytten, lade i friläge och trampade ner kopplingen. Fylld av tillförsikt vred jag om startnyckeln OCH INGENTING HÄNDE!!!!

Operation felsökning inleddes, och det grova språkbruk som användes gör sig inte bra i skrift. Rev isär nästan hela elsystemet beväpnad med en multimeter, men jag kunde inte hitta något fel. Batteriet (som är nytt) gav nästan 13 volt, men vid startmotorn så fick jag knappt utslag. Kollade alla kabelskor, säkringar och ohm-mätte allt, men icket något hittade jag. Fortfarande iklädd långkalsonger och underställströja och med endast pannlampa på huvudet så beslöt jag mig för att låta traktorn stå och gick in för att koka lite kaffe och tänka över situationen. Drog på mig huggarkläderna och hämtade motorsåg och bränsledunk, men kunde liksom inte förlika mig med att traktorn inte ville starta. Av en händelse så låg en 13 nyckel på arbetsbänken i sågboden, så den stoppade jag i fickan. Gick förbi traktorn och gläntade lite på huven för att komma åt batteriet och tänkte att jag kan lika gärna sätta batteriet på laddning innan jag går ut. När jag skulle skruva lös jordflätan så märker jag att den är ju för fasen alldeles lös. Förmodligen har den varit dåligt åtdragen och vibrerat loss. Efter åtdragning så startar naturligtvis traktorfan direkt.

Kommer mig till skogen, inklusive traktor och såg. Inser direkt att jag i glädjeruset över att traktorn startade glömde både dunk, ryggsäck och bälte. Nåja, tio minuter senare så anländer vi hemmet och de nödvändiga tillbehören lastas. Åker ut igen, OCH INTE FÖRRÄN NU märker jag att jag bara har Foppa-tofflor på mig.

Vissa dagar ska man inte kliva upp ur sängen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#415387 Vilken saga om hur det blir någon gångar :-BD

Din berättelse saknar bare en sak - en selfie när
du upptäcker va du har på föterna :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Torbjörn Johnsen  
#415406 @Erre, om du skickar lite snus till JensSkoog så kanske han kan skicka lite norsk läppsalva till dig...(eller var den italiensk?)[emoji51]

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Ängagärdet  
#415412 [youtube-klipp]http://youtu.be/pXouSYabDig[/youtube-klipp]

Johaug :X Erre!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#415415

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#415416 :lol: :lol: :lol: :lol:
@ängagärdet :-BD

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#415441
Torbjörn Johnsen skrev:Erre, om du skickar lite snus till JensSkoog så kanske han kan skicka lite norsk läppsalva till dig...(eller var den italiensk?)[emoji51]


Dopad Erre på skogsforum... det kan bli intressant... Vinnaren blir svärfar :)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#415479 Kommer ihåg Ricky Bruch i en intervju om doping. Enligt hans egen utsago satte han på tjejen 17ggr under natten sen vägrade hon av naturliga skäl. Ricky fick pissa i badkaret för ner ville den icke! Tänk på det Erre!

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Umea  
#415484 Kommer ihåg Ricky Bruch i en intervju om doping. Enligt hans egen utsago satte han på tjejen 17ggr under natten sen vägrade hon av naturliga skäl. Ricky fick pissa i badkaret för ner ville den icke!
Skrev halvproffs


Kroniskt stånd är ett enormt smärtsamt tillstånd för den som drabbas och inget att sträva efter.

Avlägsnande av levrat blod i penis måste dessutom göras på urolog operation.

Avstå doping !!!

Hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Äboda  
#416781


Skulle bara ta en snabb tur ut i skogen för att få en uppfattning om skadorna efter snöfallet. När vägen var blockerad av en avbruten gran skulle jag backa för att vända. Kombinationen av igensnöade backspeglar och sommardäck gjorde att jag fastnade i dikeskanten.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

isteskog  
#416782 Har aldrig hänt mig ...... :^O

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).