fre 28 nov 2008, 17:04#42138
Rickard Eklund skrev:Jag kör med en polaris 6-hjuling och framkomlighet där det är smalt och trång är inte den bästa plus att den skulle jättegärna få ha servostyrning. Men är helt oslagbar på att dra tunga saker.
Håller med på allt du säger.
Många pratar här om 700cc hit och v-twin dit, men ska man ha ett arbetsfordon behöver man aldrig mer än 500cc. Det räcker för att släppa loss på alla 6 hjulen. Sen har man ju ett permanent flak med plats för en massa grejor. Hugger jag lite i skogen har jag med mig: 2sågar, 1 röjsåg, en eller två dunkar bensin/olja, 2 hjälmar, lite kläder och handskar, filar/verktyg, matsäck. Försök få på det på en pakethållare på en vanlig fyrhjuling.
Sen var det nån som pratade om kvalité. Jag har aldrig varit imponerad av amerikanska grejor och tex plasten på polarisen har en passform som lämnar en del övrigt att önska, men inget har gått sönder på den och den har gått jäkligt hårt och mååånga timmar. Enda vi har bytt är drivkedjan men det var vårat eget fel och drivremmen en gång, också vårat eget fel. Allt detta på ca 650timmar drift. Drivkedjan gick av förresten när vi drog 2,8 ton ved efter den i skogen och ena kärrboggien fastnade mot en stubbe och istället för att titta efter varför så gasade vi. Dumt.
2,8 ton flyttar man inte ens med de flesta fyrhjulingar på plan mark.
Studerar