Skogsvagn (Huggarvagnar)

såglåda eller inte såglåda?

6 inlägg 4384 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

såglåda eller inte såglåda?

Axl  
#415799 Har ni såglåda mellan kran och grind eller inte? Bytte vagn idag och den gamla hade det inte men den nya har. Vilket är att föredra tycker ni? Det klart att det är smidigt att kunna slänga upp såg och dunk men vagnen blir längre och sikten lite sämre.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: såglåda eller inte såglåda?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415800 Man måste ha ett utrymme, åtm en hylla att lägga grejer man inte vill ha in i hytten.
Jag har en liten uppkapad dunk som provisorium men ska göra en bättre grej dit.
Sen ska det finnas en holk för sågsvärdet på var sida, antingen på traktorn eller på vagnen
och varför inte en spetthållare när man ändå är igång.

Användarvisningsbild

Re: såglåda eller inte såglåda?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415804 På vagnen jag kör finns det låda, får plats med tre motorsåg, kombidunk + lite rep och kätting om man tror sig ha användning för detta.
Jag skulle sakna denna låda jättemycket om den inte fanns...

Användarvisningsbild

Re: såglåda eller inte såglåda?

Vardon  
#415808 Jag har en spetthållare och en hållare för en timmersax. Bensin och olja brukar jag lämna i skogen och ha sågen i traktorn. Men jag hugger egentligen inte när jag har traktorn utan kör ut mest och sågar bara det nödvändigaste.

Så jag hade nog sagt möjligen ett sågställ för siktens skull. Lådor har en väldig tendens att fylla sig med skit. Man kan ha allt för att bygga ett ånglok men man hittar ingenting.

Användarvisningsbild

Re: såglåda eller inte såglåda?

paan14  
#415917 Någon som har en bra lösning för att fästa timmersaxen på skogsvagnen om man inte har en låda. Finns det någon bra hållare?

Avatar Fallback

Re: såglåda eller inte såglåda?

martiniholma  
#416056 Detta var bästa lösningen i mitt tycke o smak. Dunken har jag i hytten vid höger dörr.
20150807_141600.jpg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).