Motorsåg och handhållet

Husqvarna XP550 V.S Stihl MS 261

96 inlägg 71210 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna XP550 V.S Stihl MS 261

vedhämtarn  
#415669 @ åberg

åberg skrev:
vedhämtarn skrev:Köp inte en husqvarna bara skräp min bror har jobbat på husqvarna och satt ihop motorsågarna. Delar som passar fel, hålen stämmer inte. Helt enkelt dåligt kvalitets intryck.


vedhämtarn
När jobbade han där då? Jag har en såg från mitten av åttiotalet, en från mitten av nittiotalet och en fem år gammal och undrar vilken eller vilka av dom som är "skräp".


Han jobbade där för 5-6 år sedan. Jag vet inte vilken av dem som är skäp min bror är en person som är väldigt motorintresserad så han är inte inkompetent när det gäller motorer och sånt. Han har alltid byggt saker och han har bland annat fått upp en moped till 30-40 hk han jobbade med att trimma bilar på auto tech bland annat en toyota supra till 900 hk just nu bygger han en driftbil.

Han sa iallafall att Husqvarnas kvalité ska man inte lita på...

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna XP550 V.S Stihl MS 261

åberg  
#415710 Så då kan jag känna mig lite extra glad eftersom jag haft sån tur med mina exemplar, typ att skruvarna sitter i hålen och inte bredvid? :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna XP550 V.S Stihl MS 261

anersimyra  
#415720 Det blev en sthil 261 då jag tröttnat på 550 som inte går som den ska trots förgasarbyte.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna XP550 V.S Stihl MS 261

jannee  
#415723 Jag har varit ägare till en CS 2253 i ett år, endast använt den sporadiskt eller när jag fått hem den efter besök hos återförsäljaren. Kanske kört 1 1/2 halv tank bekymmersfritt övrig tid bara problem, lämnat in den - inget fel den går som den ska var informationen jag fått varenda gång.
Till slut var jag så förbannad att jag lastade upp en ekstock på min släpkärra tog med mig detta till återförsäljaren och gav honom sågen med orden.
- Kan du såga upp denna ekstock i 30 centimeters bitar utan att sågen lägger av ska jag ta sågf*n med mig hem och aldrig störa dig mer.
Sågen gick bra 2 klampar sedan stannade den och gick INTE att återstarta förrän efter ca 20 minuter.
Jag åkte sedan hem UTAN såg men med köpeskillingen åter insatt på mitt konto.
ALDRIG mer en 550 eller 2253 = samma dj*la skit men olika färg.
Har även pratat med en man som jobbar på HVAs utvecklingsavdelning i JKP och han erkänner att de haft stora problem med förgasaren men även ojämn kvalitet på kolvmaterialet.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna XP550 V.S Stihl MS 261

Eremiten 74  
#415737 Jag har en Husqvarna 550 XP har haft den i tre år. Går väldigt bra.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna XP550 V.S Stihl MS 261

Qkeeper  
#415754 Jag har haft min 2253wh i ca 3år och den har gått som en klocka hela tiden :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).