Traktorer och processorer

Tapio 350/280

517 inlägg 173540 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

stegmaster  
#387188
Seb macahan skrev:I morgon ska jag förhoppningsvis fortsätta, ska mäta lite tid då.


Det enklaste (och roligaste) er att bara setta på en kamera medan man kör, sen kan kolla tiden på PC när man kommer hem, dessutan får man lite filmmatrial att dela av sig ochså. :grin:


Tråkit med taket. :sad:
Å andra sidan så er det nog inte mange som sysslar i skogen utan det blir lite trassel nu och då, men sura smäller er det.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

Seb macahan  
#387203 Film kommer senare. Ungefär 60-110 stammar per timme beroende på hur det är stämplat och var i beståndet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

Erre  
#387204 Ser bra ut Seb!

Avatar Fallback

Re: Tapio 350/280

alias  
#387205 Håller med, ser bra ut - men satan vad jag fick dåligt samvete för ett björkbestånd på min egen fastighet som borde gallras i det snaraste.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

JensSkoog  
#387208 Fasan vad snyggt det är @Seb macahan :-BD
Skulle gärna fått se en bild därifrån när dom som står kvar är fulla av löv :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

sundelius  
#387212 Mmmmm , ögongodis :smile:

Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

Seb macahan  
#414907
JensSkoog skrev:Fasan vad snyggt det är @Seb macahan :-BD
Skulle gärna fått se en bild därifrån när dom som står kvar är fulla av löv :grin:

Vad man glömmer, Jag skulle ju fixat det i somras, men glömdes givetvis bort. Ska försöka komma ihåg o ta bilder nästa år @JensSkoog

Nu till årets höjdpunkt. Nu till helgen ska leken på allvar börja, i alla fall nästan. Jag ska börja förröja de gallringar som ska göras i vinter. Sen ska aggregatet på. Det blir precis som i björkgallringen ovan att vagnen får följa med. Det är helt enkelt så att det är för mycket pyssel o hänga av o på kranen från vagnen och att hugga med vagnen gick bättre än jag hade väntat mig.
Riktig roligt ska det bli o köra lite egen gallring nu.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tapio 350/280

Robertberg  
#414912 Jag och Erre kommer på studiebesök när du kommit igång! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

Seb macahan  
#414915 Ni är varmt välkomna!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

Erre  
#414920 :-BD
Ska bli intressant och roligt.

Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

sundelius  
#414933
Robertberg skrev:Jag och Erre kommer på studiebesök när du kommit igång! :smile:

Nu blir man lite avundsjuk :oops:

Avatar Fallback

Re: Tapio 350/280

Robertberg  
#414937
sundelius skrev:avundsjuk :oops:


Bara lugn du, rätt var det är så står vi på din lagårdsplan och undrar var du har tänkt servera gästerna på kaffe :wink:

Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

JensSkoog  
#414938 Ska vi inte slänga oss med på turen, @sundelius ?
Är väl inte mera än som 50 mils väg till Blekinge :lol: :lol:
Vi tar tältet :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

Seb macahan  
#414942 Bara kom @Sundelius o @JensSkoog o andra med som vill se för den delen. Först ska jag röja, o vill nån hjälpa till med det så går det bra :-D det blir med kedjeröjaren.
Hur som helst ska det bli skoj o komma igång. Bara det inte kommer nån storm nu som det brukar göra när man nästan är framme vid målet för det man verkligen vill göra i skogen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

sundelius  
#414944
JensSkoog skrev:Ska vi inte slänga oss med på turen, sundelius ?
Är väl inte mera än som 50 mils väg till Blekinge :lol: :lol:
Vi tar tältet :mrgreen:

:-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).