Före och efter jobbet

ta de lugnt när ni kliver ur maskinerna!

7 inlägg 3266 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ta de lugnt när ni kliver ur maskinerna!

Ellingsson  
#41465 Hej,idag höll vi på att serva maskinen,och när jag en gång skulle kliva ner halkade jag och ramlade och slog axeln ur led,fick åka och dra den tillrätta,det var inte så trevligt men det gjorde inte direkt ont,utan mer en hemsk känsla så ta de lugnt :D



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
masterchief  
#41468 Huh, det lät otäckt :oops:
Lurigt det där när man kliver på och av maskinerna, samt skuttar ikring och gör underhåll.
Halkar man så har man tur om det bara är marken man törnar emot och inte band/kedjor alternativt bankar.
Rätt nöjd att 5005an är så låg, ligger i princip på backen nedsänkt, upplevs som säkrare.

Avatar Fallback
Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41474 Axel ur led är inge vidare. Har haft det 2 gånger på 2,5 år & det höll på o bli en tredje gång i tisdags när vi lastade ur granplantor ur en lastbil i sya.
Inget som man vill rekomendera så ta det lugnt i skogen eller överallt :)

Användarvisningsbild
mattias  
#41478 Brossan ramlade ner från skotaren för många år sen när han stod på däcket. Problemet var att foten hade fastnat i däcksmönstret så det blev en konstig vinkel på ben-fot och med honom hängande neråt. Hoppas ni fattar min beskrivning. Han skadade iallafall hälsenan, eller om den gick av, kommer inte ihåg. Vad lär man sig då av detta, jo det är bättre med blankslitna däck :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
masterchief  
#41486 Jag fick en tumme ur led när jag skulle ta emot en P19 som slant för mig när jag lastade av flaket.
Tog ett tag innan man kunde använda tummen igen.
Var 5 år sedan, först nu den känns helt stabil och ok igen.

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41487 får jag väl berätta min klantighet oxå... skulle stänga Dörren på en Gremo 950 R så ramlade jag bakåt på något vis och svede till armen mot avgasröret... inte spec bra :oops:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#41488 Jag har väl haft tur :o Peppar peppar :? Mins bara en enda gång på 15 år :!: Hoppa ner från hjulet och träffa en krokig gren sem kom i retur , rakt i ansiktet :cry: Fläskläpp och blå kind som följd :P Det är säkert 10 år sen så det har läkt :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).