Skogsnyheter

Även ledarskribenter behöver tänka efter

28 inlägg 5523 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Även ledarskribenter behöver tänka efter

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

isteskog  
#413636 Han har fått ordentligt med svar av några här på Forumet ..... :wink:

Avatar Fallback

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

Bosse1  
#413726 Fram i ljuset ska det,statens övergrepp.

Avatar Fallback

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

Ekman  
#413743 Läste detta och ryggmärgsreaktionen är ju att det väl knappast kan vara i samhällets intresse att media ska låta bli att kritisera myndigheter-av hänsyn till myndighetens anställda? En mycket märklig kommentar och som trådstartaren skriver, verkligen provocerande.

Sen kan man ju tycka olika om Skogsstyrelsens arbete i sak.

Användarvisningsbild

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413810 Å här är själva ledaren som tydligen retar gallfeber på Herman http://www.op.se/opinion/ledare/naturva ... e-har-last
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

POL hemmanet  
#413864 Här har Östersundspostens politiska redaktör svarat på Hermans inlägg. http://www.op.se/opinion/ledare/jag-rea ... -formedlas

Användarvisningsbild

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413868 Ett mycket bra svar av den politiska ledaren på Östersundsposten. :-BD
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413880 Jag noterar att ULF som "idiot förklarar alla skogsägare utom sig själv" blivit utslängd från kommentarsfältet av Herman (troligtvis).
=)) =)) =))

Avatar Fallback

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

isteskog  
#413885 Det har blivit ett annat samtalsklimat sen Ulf togs bort. Herman ska mothugg när han försöker blanda bort korten. Men de mothuggen ska ske med saklig argumentation tycker jag ..... :smile:

Användarvisningsbild

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413890 Ja, Svammel-Ulf har blivit utslängd från Hermans blogg. Det har Svammel-Ulf själv skrivit om i ett kritiskt debattinlägg på skogsbloggen (Malin Sahlin).

Edit: nu var visst just det inlägget raderat av Malin Sahlin.
/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 21 okt 2016, 22:20, redigerad totalt 3 gånger.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

sundelius  
#413894
Niking skrev:Ett mycket bra svar av den politiska ledaren på Östersundsposten. :-BD
/Niklas

+1 på det

Avatar Fallback

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

Umea  
#413943 Det är aldrig ok att hota någon hur förtvivlad, arg och ledsen man än är.

Jag har hittills endast haft att göra med bra, rejäla och sunda personer på Skogsstyrelsen.

Inom många verksamheter gör arbetsgivaren regelbundet förfrågningar hos personalen angående engagemang på fritiden.

Detta för att det ska finnas dokumenterat centralt och kunna redovisas om något ifråga sätts.

Det anses inom många områden viktigt för förtroendet utåt att inte privat fritids intresse / syssla kolliderar med

beslutsfattande på hög nivå.

Ett myndighets beslut borde rimligen tas utan minsta misstanke om partiskhet.

Är det någon som vet om Skogsstyrelsen / Länsstyrelsen har sådana riktlinjer / företags policy ?

Lev och Må !

Hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413946 Tvivlar starkt på att länsstyrelsen har en sådan policy Sebastian Kirppu får fortsätta med sin "hobby"...
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

sundelius  
#413951
Umea skrev:Det är aldrig ok att hota någon hur förtvivlad, arg och ledsen man än är.

Jag har hittills endast haft att göra med bra, rejäla och sunda personer på Skogsstyrelsen.

Inom många verksamheter gör arbetsgivaren regelbundet förfrågningar hos personalen angående engagemang på fritiden.

Detta för att det ska finnas dokumenterat centralt och kunna redovisas om något ifråga sätts.

Det anses inom många områden viktigt för förtroendet utåt att inte privat fritids intresse / syssla kolliderar med

beslutsfattande på hög nivå.

Ett myndighets beslut borde rimligen tas utan minsta misstanke om partiskhet.

Är det någon som vet om Skogsstyrelsen / Länsstyrelsen har sådana riktlinjer / företags policy ?

Lev och Må !

Hälsningar från Umeå

Har inget svar på din fråga Umea men det är bra att du belyser att det aldrig är ok med hot och det tror jag att vi alla här är överens om :!:
Måste också säga att den kontakt jag haft med SS i Dalsand har varit mycket god. En av deras medarbetare har till och med ställt upp på vår sida i en konflikt med Länsstyrelsen gällande deras ringbarkning i ett naturreservat med påföljande granbarkborreangrepp på vår mark.
:-BD för hen och hens civilkurage
Därmed inte sagt att SS som organisation är på rätt spår men som vanligt får man inte dra alla över en kam

Avatar Fallback

Re: Även ledarskribenter behöver tänka efter

boksson  
#413952 Vem är denna ulf ni pratar om?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).