Arbetskläder för skogen

Sågskyddsbyxor dam

13 inlägg 9865 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågskyddsbyxor dam

Klaraboie  
#413827 Jag är en tjej som jobbar i skogen på heltid och undrar om det är någon som vet av några sågskyddsbyxor dammodell i bra kvalitet.
Har hört att stihl har men jag har inte hittat några



   TS
Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor dam

axwell  
#413833 Någon med bättre minne kan kanske hitta tråden som handlade om just det ämnet.

Land Lant/skogsbruk hade en artikelserie, här fyra avsnitt.
http://www.lantbruk.com/skog/har-testas-huggarblusen

Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor dam

åberg  
#413834 Pfanner kanske har nåt? Har inte alls koll på om de har damkläder men jag har hört belåtna uttalanden från gubbar om huggarkläderna därifrån.

http://www.pfanner-austria.at

Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor dam

frågande och vetande  
#413839 Letar själv efter kläder till min andra hälft, problemet här är storleken, finns inte många återförsäljare som vill ta hem små storlekar då de är svårsålda. Men samtidigt kan man ju inte köpa något utan provat först. Lite OT.

Husqvarna ska få hem mer lämpliga kläder till damer i deras nya kollektion 2017 enligt dem själva. Som kommer visas i klippet ovan är det ofta passformen som är ett problem. Stihl har jag inte tittat på så kan inte säga något om dem. pfanner som Skogman säljer vet jag någon som använder och är riktigt nöjd med. Skriv gärna om du hittar något som passar.

Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor dam

Göt  
#413851 finns en tjej här @Tinna som skrev om byxor från stihl som hon tyckte om

Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor dam

frågande och vetande  
#413858 Hittade just stihl advance x-flex. Verkar helt ok då jag även letar efter lätta huggarkläder. Ska nog slå till på ett par i xs.

Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor dam

Göt  
#413859 här är länken till Tinnas bloginlägg
blog/Tinna/alla-goda-ting-ar-tre-orange-vitt-och-svart_b-6954.html

Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor dam

Tinna  
#413860 Ja, jag har Stihls Xfit, i small, är väl runt 165 i höjd och 57 i tyngd och dom passar väldigt bra, får plats med underställ när det behövs med! Om det kan vara till nån hjälp! :-)

Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor dam

Klaraboie  
#413861 Stihl x-fit har jag hört inte är nå bra. Går upp I sõmmarna

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor dam

frågande och vetande  
#413862 Är det vanligt att de går upp i sömmarna? Vad har du hört det?

Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor dam

Tinna  
#413863 Jag kanske har fått ett sånt där tisdags exemplar, mina har iaf hållt bra änsålänge! Haft dom i kanske ett halvår bara iofs!

Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor dam

Klaraboie  
#413888 Här på skogsforum har jag för mig jag läste att de går upp i sömmarna
Du som använt i ett halvår är det på heltid då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor dam

Tinna  
#413893 Nej, inte på heltid, i snitt ett par timmar i veckan kanske!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).