Gallring

Vad gör man med det här!!

25 inlägg 11545 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

Flax12  
#413454 Håller nog på att ta bort dom riktigt fula granarna. Och satsa på lövet först. Kan kanske granen vandra in under i från när lövet gallras ut lite.....

Malwa
Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

rikard_e  
#413456 Låt lövet vara, plantera lärk i gläntorna, bara en idé

Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

Stenmark  
#413477 Jo dom fula granarna ska bort och all sly sen får jag se vad som blir kvar
Lärk varför inte har även funderat på masurbjörk

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

alias  
#413490 Min erfarenhet är att lärken också kan vara rätt frostkänslig, särskilt hybridlärk - kanske att sibirisk lärk kan vara bättre...

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

Blivande snickare  
#413492
alias skrev:Min erfarenhet är att lärken också kan vara rätt frostkänslig, särskilt hybridlärk - kanske att sibirisk lärk kan vara bättre...

MVH
Alias

Åxå under skärm?
Den blir ju ändå lite skyddad i den här situationen menar jag.

Masurbjörk vill ha mycket ljus, björk är ju ett pionjärträdslag. Därför skulle jag inte plantera den under nåt annat.
Men prova kan man ju alltid, markera bara upp plantorna tydligt så du bet vilka att inte röja bort i framtiden :)

Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

Stenmark  
#413526 Det är några öppna delar på området så alla möjligheter finns

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

surjämten  
#413575 jag hade satsat på björken. Tänker mig ett framtida vedställe. Dessutom vackrare än mycket annat

Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

Stenmark  
#413583 Jo det är snyggt och har redan det på en gammal åker som jag håller på att gallra ut efter som så har jag tänkt och det lutar mot lite finare björkar, ved har jag så det räcker vedautomaten tycker det blir så dyrt med alla säckar och vart vi ska ställa dom B-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad gör man med det här!!

339  
#815372 Lyfter den gamla tråden, hur gick det? Blev det gödsling med bor? Vart kan man köpa borgödsel om man vill testa i liten skala? Jag har samma fula granar som TS.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör man med det här!!

Skogz  
#816604 Fan vad hemsk granarna såg ut?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).