Skogsvagn (Huggarvagnar)

Patu 525 8,5

51 inlägg 35491 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Patu 525 8,5

jonko  
#188750
gnisten83 skrev:DTM bilen är kobent för att få bra fäste på yttersidan i kurvorna, vagnen går lite saktare va?

Men man vill ju att det skall gå fort 

En vacker dag skall jag fixa det, för den börjar ju bli låg... med andra ord så är min kärra mycket kobent 

FTG
Avatar Fallback

Re: Patu 525 8,5

rikard_e  
#192547 Det finns tydligen busningar till boggievaggan, fick tag på dom via gunnars maskiner i kinnarp.

   TS
Avatar Fallback

Re: Patu 525 8,5

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192569 Ja jag tittade på när en granne bytte dessa efter rätt kort tid. Efter detta har han alltid smörjt med boggin hängandes i luften, t.ex genom att sträcka ut kranen åt motsatt sida.
Tror att det var återförsäljaren som tipsade om detta, på detta sätt hamnar fettet upptill där det gör mest nytta, annars med belastad boggi och lite sliten lagring så smiter det mesta fettet ut undertill i lagringen.

Är väl samma sak med framaxeln på en traktor, har man möjlighet att lyfta fronten med frontlastare vid smörjningen så är väl det bara till fördel.

Avatar Fallback

Re: Patu 525 8,5

rikard_e  
#192571 Tack för tipset! ska även köra med volvo lv's axelfett

   TS
Avatar Fallback

Re: Patu 525 8,5

jonko  
#411375 Satt och sökt lite om patu, hittade denna tråd igen...

Alla lager jag sätter på PATU så har jag köppt av http://www.bearingshopuk.co.uk/ ( www.bearingshopuk.co.uk ) för en spottstyvel av vad jag hittat på andra ställen.
har beställt massor där och jag är nöjd varje gång, har ingen koppling till firman ifråga, mera än att jag kan spara en slant där.
Kanske finns något närmare billigare bättre?

bussningarna i en patuboggie så är korta och slits fort om man är snål på fettet japp. tappen slits även den har jag lärt mig.
Senast redigerad av jonko tis 11 okt 2016, 07:33, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Patu 525 8,5

rikard_e  
#411664 Vi tackar för tipset Jonko!

jag har dock svårt komma in på sidan.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).