Skogsnyheter

Tropiska stormen Matthew

6 inlägg 2111 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tropiska stormen Matthew

bgl  
#411329 Nu sitter vi bara här, helt utan möjlighet till att kunna påverka, och bävar för vilken väg Matthew kommer att ta över Atlanten och var den kommer att slå mot våra farvatten och våra skogar.
Måtte denna trådstart visa sig vara i onödan!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tropiska stormen Matthew

Fredrik Reuter  
#411330 Hu ja, men på SVT:s liverapportering så säger de nu att den nedgraderas något nu, från 65km/h till 60. Inte mycket, fortfarande en hemsk fart, men vi får hoppas den fortsätter avta.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/storm ... n-over-usa

Avatar Fallback

Re: Tropiska stormen Matthew

frågande och vetande  
#411332 Stormar ligger som ett orosmoln över en varje höst :sad: . Hoppas vi klarar oss undan i år...

Användarvisningsbild

Re: Tropiska stormen Matthew

halvproffs  
#411334 Nja @Fredrik, var det bara 60km/h var det nog bra men nu är det 60m/s och då blåser det värre. Dubbelt ungefär jämfört med GUDRUN. Det är bara att hoppas att den dör ut under Atlantfärden.

Användarvisningsbild

Re: Tropiska stormen Matthew

Fredrik Reuter  
#411335 Ja, herregud, jag skrev givetvis fel, bra där halvproffs! :-BD

Användarvisningsbild

Re: Tropiska stormen Matthew

Chemgineer  
#411398 Såg precis en väderprognos från Florida där man *starkt* rekommenderar människor att lämna området - "dö not assume you can survive if you stay"!

I bakgrunden fanns en karta o information, med bland annat" wind speed: 140 mph". Den ska tydligen vara den kraftigaste som man uppmätt på den kuststräckan, om den inte tacklar av innan den når land.

Huvva!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).