Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343442 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Tama76  
#404035 Sitter o lyssnar när nån på andra sidan älven står på vedbacken med en alldeles för klen såg med bortslipade ryttare ( förmodar jag). Brääp! ena sekunden och båååp.... den andra sekunden när det går fast. Är nog inte irriterad mer imponerad över dennes tålamod, :lol:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sv: små saker du stör dig på!

svampbob  
#404036
Tama76 skrev:Sitter o lyssnar när nån på andra sidan älven står på vedbacken med en alldeles för klen såg med bortslipade ryttare ( förmodar jag). Brääp! ena sekunden och båååp.... den andra sekunden när det går fast. Är nog inte irriterad mer imponerad över dennes tålamod, :lol:


Låter som en Stihl med andra ord.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Robbanhög  
#404037 [emoji23][emoji23]

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#404038 Ni begriper inte bättre, är den en Stihl som låter så då kan man räkna med att det sitter ett gigantiskt lång svärd på :mrgreen: :lol:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

MrStraightpull  
#404044 Miljöpartiet (3,2 % lol)

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

T Landström  
#411054 E-handel företag som skriver en leveranstid på hemsidan som dom inte han hålla 😡

Håller på att "bygga om" älgdräparn... Ny stock, nytt sikte och nya ringar till siktet..
Hade ju varit roligt om man hade kunnat skruva ihop allt och skjuta in dräparn innan måndag...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JörgenO  
#419495 Äntligen!
http://www.expressen.se/motor/trafik/sl ... fik-sagas/
Någon som uppmärksammar ett av de dummaste EU-besluten någonsin.

Släckta bakljus i mörk vintertrafik sågas
För fem år sedan försvann kravet på bakljus under dagtid i Sverige av miljövänliga skäl.
Ett beslut som kritiseras av Motormännen.
– Synligheten är mycket sämre när man inte har ljusen tända där bak och tyvärr vet nog inte så många om att de kör runt med en bil där bakljusen är släckta, säger Mikael Högskoog, pressansvarig Motormännen, till TV4.

(Citat från ovan länkad artikel)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#419497 Ännu värre är att asylsökande från arabstaterna inte ens behöver kk för att köra LAGLIGT i Sverige - sug på den du :mrgreen: .


Räcker nämligen med att den asylsökande uppger att han/hon förlorade sitt kk under flykten till Sverige och hör och häpna - det är de svenska myndigheterna som har bevisbördan, m.a.o. svenska myndigheter måste kunna bevisa att den asylsökande aldrig innehaft kk.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419521
jannee skrev:Ännu värre är att asylsökande från arabstaterna inte ens behöver kk för att köra LAGLIGT i Sverige - sug på den du :mrgreen: .


Räcker nämligen med att den asylsökande uppger att han/hon förlorade sitt kk under flykten till Sverige och hör och häpna - det är de svenska myndigheterna som har bevisbördan, m.a.o. svenska myndigheter måste kunna bevisa att den asylsökande aldrig innehaft kk.


Man tror inte att det är sannt omvänd bevisbörda för svenskar mot araber!!!????
:-W :-W

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#419525 Folk som ligger i ytterfilen på en dubbelfilig rondell och ska vänster... Först bryter de mot uppmaning hur man ska köra, men den som ligger i innerfilen måste visa väjningsplikt mot bilar i filer till höger..

Egentligen borde högerfilen endast vara för högersväng direkt, men det kanske ställer till det för långtradarna.

Sedan har vi folket som inte använder påfarten för att komma upp i den hastighet som gäller och/eller fodonen på den leden kör i, vilket resulterar i dålig rytm. Sådärja då var det sagt, dags o inta horisontellt läge.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

svenssons  
#419569 Norrmän som ligger kvar i vänsterfilen på motorvägen i 120 trots att det är tomt i högerfilen och vägrar släppa fram mig när jag vill köra om...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419571
svenssons skrev:Norrmän som ligger kvar i vänsterfilen på motorvägen i 120 trots att det är tomt i högerfilen och vägrar släppa fram mig när jag vill köra om...

Är det inte lika irriterande när vi svenskar gör exakt samma sak? :wink:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#419573 Bara till att köra om på höger sida, vad spelar det för roll eftersom ni är lagbrytare båda två :grin:
Har den omkörda ingen dash cam är det lugnt :mrgreen:
För övrigt är dessa två beteenden idag "ganska" vanliga. Finns bilister som ligger kvar i vänsterfilen milavis och omkörning på "fel" sida verkar inte längre vara något fel - framförallt vid köbildningar.
Vi tar den filen som går snabbast, ja eller banketten kan också gå bra :grin:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

svampbob  
#419575 Är det inte så att från skyltat 70 km/h och uppåt är det tillåtet med omkörning i högerfilen.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

åberg  
#419578
svampbob skrev:Är det inte så att från skyltat 70 km/h och uppåt är det tillåtet med omkörning i högerfilen.

Nu kanske jag missar nån ironi här. Men det är tvärsom.

Är det lägre än 70 kan du få köra om till höger förutsatt att det finns flera markerade körfält.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).