Socialt (mer om oss)

Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

14 inlägg 5307 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410198 Hej på er.

Såg att Husqvarna auktionerar ut ett rosa motorsåg till förmån för Cancerfonden.
http://www.tradera.com/item/301792/2660 ... -motorsag-

Skulle inte skogsforum fixa ett lotteri där vi köper lotter för 100 kr st, och sen lägger ett bud på sågen för intäkterna av lotterna? Motorsågen lottas sedan ut till en glad forummedlem.
Om Skogsforum inte får det vinnande budet skänks givetvis pengarna ändå till Cancerforskningen. (ev att skogsforum kan lotta ut en keps som tröstpris)

@Fredrik Reuter



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Göt  
#410225 Eller varför inte en blå och en rosa motorsåg En för prostatacancer och en för bröstcancer :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410227
Göt skrev:Eller varför inte en blå och en rosa motorsåg En för prostatacancer och en för bröstcancer :ugeek:

Jo, men nu har ju bara Husqvarna ett Rosa, det blå kanske kommer nästa år...

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410230 Klart vi skall köpa den ihop o Lotta ut den. Nog borde vi kunna knipa den.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

molnia  
#410239 jag kan lätt tänka mig ge en hundring i ett lotteri oavsett om skogsforum kniper sågen eller inte. \M/

Avatar Fallback

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Robertberg  
#410245 Och likt musikhjälpen-insamlingen så bör varje lott kosta 100- och ge en chans till vinst. 500:- = fem lotter.

10 oktober är Husqvarnas auktion slut.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Fredrik Reuter  
#411029 Hej,
Vilket bra initiativ, både av er och Husqvarna!

Jag har pratat med Torbjörn om vi skulle köra upplägg likt Zixten beskriver. Tyvärr får vi inte ihop det just nu. Det är ju viktigt att det går rätt till i så fall och att transparens finns och en sådan lösning var svår att hitta med kort varsel tyvärr. :cry:

Jag såg nu annars att sågen var uppe i 20.000, inte illa!
Vi får hålla tråden vid liv inför spurten och är det någon här som budar så skriv gärna om det i tråden!

Avatar Fallback

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

mrvimek  
#411044 Synd att dom inte satsa de på en proffs model o triobrake [emoji3]

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

johan eriksson  
#412116 Tanken är god av Husqvarna men jag tycker det är ganska snålt av en koncern med den omsättningen och vinsten att bara dubbla bud upp till 25000:-, dom kunde gott ha kört all in.

Avatar Fallback

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Robertberg  
#412121 Vad jag kunnat se hade de ingen begränsning från början, utan den tillkom senare. Kan ha fel.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

johan eriksson  
#412126 Så minns jag det med.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412316 Budgivningen stannade på 25600 kr http://www.atl.nu/skog/rosa-motorsag-i- ... ostcancer/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413074 Nu är sågen såld, var ju lite synd att min ide inte kunde genomföras, hade varit en rolig grej.

Men det kommer väl snart ett blått såg så skogsforum kan ju fundera ut en lösning tills dess :wink:

För övrigt blir det kanske ett Musikhjälpen 2016 från skogsforums sida även i år?

@Fredrik Reuter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum kanske skall köpa ett rosa motorsåg?

Fredrik Reuter  
#413103 Hej,
Jag håller med dig, det hade varit roligt att göra något, men det kommer fler chanser!
Och ja, Musikhjälpen planeras det för, vår egen musikhjälpen-expert kommer inom kort presentera ett upplägg för året.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).