Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3584882 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#410798 Ja, det var en hiskelig gran. Kanske inte så lång iom att den stått för sig själv. Jänkarna tror nog att detta inte är möjligt med så korta svärd!? Ska själv ta ner en asp åt svågern som nog är bortåt metern i stubben.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410816
D Brown skrev:
1475521808_img_20160926_134818.jpg
Förra måndagens prestation , 98 cm u.b. Ingen snyggstubbe, men ikull kom den!
F.ö första mobiluppladdade inlägget om det vill sig...

Ojoj, vilken bjässe.
Vad gissar du hur många kubik ved det blev av den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#410868 Färdigt.
Sen ska det dit några trissor och kapade klumpar när jag har något ämne till det.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#410894
Erre skrev:Färdigt.
Sen ska det dit några trissor och kapade klumpar när jag har något ämne till det.


Inflyttningskalas snart då? :D

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#410905 Jag har under en tid försökt komma tillbaka in i industrin igen. Hittade ett jobb som jag fann mycket attraktivt men tyvärr kom där en annan med betydligt mera utbildning och nöp det, bara han och jag kvar i sista intervjun. Högg istället på ett byggjobb inom betongindustrin som har varit mycket givande med både svetsning, traktorkörning, armering och gjutning. Tyvärr har jag en resa på 8 mil t o r varje dag och jobbet sliter hårt på kroppen efter att bära och sätta armering, en del skottande av betong blir det också.

Nu tidigare under älgjakten ringer en kvinna och undra om jag fortfarande är intresserad av jobbet då tidigare vald inte levde upp till uppsatta krav. Nu har jag varit på två intervjuer av olika personer och idag blev det klart, jobbet är mitt. Det är helt otroligt vad glad jag blir över detta då det verkligen är ett jobb jag har utbildning för, bra betalt och 3 km från mitt hem. Har sagt upp mig och börjar min nya tjänst 1 November.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#410910 Grattis husqvarna_med_sthil!
Kul när det går som man önskar!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#410912 Vad trevligt, "Husqvarna" :-BD :-BD

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410915 Grattis. :-BD

Det är bra när dom ringer o frågar efter en. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#410917
totte skrev:
Erre skrev:Färdigt.
Sen ska det dit några trissor och kapade klumpar när jag har något ämne till det.


Inflyttningskalas snart då? :D

@totte. Tänkte bjuda upp dagisbarnen på varmkorv nästa gång jag är ledig en veckodag. :smile:

Så lite kalas blir det allt. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#410932
Erre skrev:Så lite kalas blir det allt. :mrgreen:

Betryggande 8)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#410938
totte skrev:
Erre skrev:Så lite kalas blir det allt. :mrgreen:

Betryggande 8)

Du känner väl mig. :wink: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#410949 Grattis Husqvarna. Roligt att höra att det gick så bra!

Kanske helgens prestation, eller så ska det ligga i fadäsertåden, men bott på en båt ungefär 10 m från ett f.d språkrör i miljöpartiet utan att sänka den båten.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#410962 Grattis Husqvarna_med_sthil , att ha nära till jobbet är mycket värdefullt enligt mig.
Hoppas att jobbet är lagom slitsamt att du har lite krafter kvar till skogen :smile:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

axwell  
#410975
husqvarna_med_sthil skrev:Nu tidigare under älgjakten ringer en kvinna och undra om jag fortfarande är intresserad av jobbet då tidigare vald inte levde upp till uppsatta krav. Nu har jag varit på två intervjuer av olika personer och idag blev det klart, jobbet är mitt. Det är helt otroligt vad glad jag blir över detta då det verkligen är ett jobb jag har utbildning för, bra betalt och 3 km från mitt hem. Har sagt upp mig och börjar min nya tjänst 1 November.


Grattis, det är du värd !
Skönt att det löste sig :!:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410998
Slurfi skrev:Ojoj, vilken bjässe.
Vad gissar du hur många kubik ved det blev av den?


Jag har ingen idé, rotstocken kommer i.a.f inte bli ved, ett helt företag att få bort den från tomten. Var f.ö en skön känsla att fälla den grisen, den har stått så jag sett den från mitt rum i föräldrahemmet, och så länge jag kunnat tänka klart så har jag fantiserat om att fälla den. :lol:
Men på sätt å vis lite antiklimax då braket nästan uteblev, den bara stjälpte jämförelsevis ljudlöst omkull. Inte alls som att fälla en stor tall då nästan marken gungar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).