Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 222224 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39921
Lill Junior skrev:
valmet901 skrev:Är det ingen på forumet som är arbetslös :?: :lol:


Nej inte än, men snart..... :?


Det är du inte länge. :)

Elmia
Avatar Fallback
Charles  
#40572 Jobbar som egenföretagare inom skogsbranchen, just nu är det konsultuppdrag åt ett större skogsbolag.
Annars har man att göra på familjens skogsfastigheter.
/ Charles

Avatar Fallback
nexon  
#41009 jobbar som vaktmästare/fastighetsskötare även säkerhets ansvarig på ett kontor med 300 anställda och 200 gäster dagligen.

Äger ingen egen skog. Men jobbar i grannens skog på ca 90 ha. Jobbar gratis där, varannan vagn till honom med bränne. Det blir billig uppvärming. Använder där en gammal valmet med skogsvagn.

Jobbar även som drängafan på samma ställe.

Har även en gård från 1600 talet som det pysslas med plus lite djur.

sambo. ja...

Användarvisningsbild
buster67  
#41016 Jag går på Naturbruksgymnasiet sen tenkte jag välja skogteknik o börja köra skördare eller skotare :D På helger o lov hjälper jag till med skogsarbetet :D
+ Jag hugger en del ved :D

Avatar Fallback
orre  
#41301 Jag jobbar sedan - 89 som maskinreparatör på Volvo powertrain (vi tillverkar tunga motorer) samt driver egen firma på "fritiden" där jag sysslar med sågning och hyvling, Pysslar även i den egna skogen på ca 25 ha.

Avatar Fallback
Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41321 Jag jobbar som forskningsingenjör i en forskargrupp på Universitetet.
Har hållit på mycket med vakuumsystem och röntgenstrålning tidigare, nu är det mer lasrar och optik och sånt. Det blir lika delar mekanik- och elektronikjobb. Mycket kopplade, byggande av adaptrar och kablar och krånglande med datorer och instrument som ska kunna prata med varandra.
Har elektronikingenjörsutbildning i botten, plus lite olika kurser i elkraft och annat.
Kommer från landet från början, men äger ingen mark där jag bor nu.

På fritiden håller jag på med en gammal Valmet 901:a. Det har blivit mer meckande än körande hittills, men det blir det förhoppningsvis ändring på snart :)

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

flisshejk  
#42785 Nu är jag bara stadsanställd, tog över hem gården 1962 drev jordbruk till 1967 och körde samtidigt grävmaskin fram till 1977
körde sedan buss, last och tankbil, till 1985, arbetade som virkesmätare till 2000 under hela tiden har jag arbetat på fritiden och under perioder av arbetslöshet med eget skogsbruk.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

skogsrået  
#43559 Just nu arbetar jag på en biodynamisk handelsträdgård med biodynamisk odling o gårdsbutik. Jag sysslar med allt från att stå i kassan till att vara ute o arbeta på fälten.
Slutar efter snart tre år här nu vid jul o ger mig i kast med att köra sampo 1066 varvat med att ta CE kort.
Har tidigare också jobbat i skogen,jobbat på äventyrsföretag med turridning,guldvaskning mm.lackerat lastbilar , varit utsättningsassistent o svetsat bl.a.

Användarvisningsbild

Re:

Lill Junior  
#43580
valmet901 skrev:
Lill Junior skrev:
valmet901 skrev:Är det ingen på forumet som är arbetslös :?: :lol:


Nej inte än, men snart..... :?


Det är du inte länge. :)


Ligger numera hemma och pillar navelludd...... :lol:
Är de nån som har nå annat förslag får ni gärna höra av er, är flyttbar....

Användarvisningsbild

Re:

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43593
valmet901 skrev:Är det ingen på forumet som är arbetslös :?: :lol:


Inte än men skrev under uppsägning p.g.a. arbetsbrist i tisdags :( som en av 417 st så det lär bli trångt vid ankdammen i stadsparken.... lite surt var att jag var nr 15 från slutet på listan så jag var ganska nära att klara mig.

men som tur är är jag ägare både till planthacka och röjsåg :wink:
så ett tag finns sysselsättning men så var det det här med $-)
Senast redigerad av The Boxer tor 11 dec 2008, 22:16, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Re:

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43596
The Boxer skrev:
valmet901 skrev:Är det ingen på forumet som är arbetslös :?: :lol:


Inte än men skrev under uppsägning p.g.a. arbetsbrist i tisdags :( som en av 417 st så det lär bli trångt vid ankdammen i å utan stadsparken.... lite surt var att jag var nr 15 från slutet på listan så jag var ganska nära att klara mig.

men som tur är är jag ägare både till planthacka och röjsåg :wink:
så ett tag finns sysselsättning men så var det det här med $-)


Tråkigt vad jobbade du med :roll:
Lär ju inte bli bättre nu i 2 år säger dom som "vet" :smile:

Användarvisningsbild

Re: Re:

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43597
valmet901 skrev:
The Boxer skrev:
valmet901 skrev:Är det ingen på forumet som är arbetslös :?: :lol:


Inte än men skrev under uppsägning p.g.a. arbetsbrist i tisdags :( som en av 417 st så det lär bli trångt vid ankdammen i å utan stadsparken.... lite surt var att jag var nr 15 från slutet på listan så jag var ganska nära att klara mig.

men som tur är är jag ägare både till planthacka och röjsåg :wink:
så ett tag finns sysselsättning men så var det det här med $-)


Tråkigt vad jobbade du med :roll:
Lär ju inte bli bättre nu i 2 år säger dom som "vet" :smile:



"Gula motoriserade skyfflar" d.v.s. hjullastare på Volvo CE i Arvika

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43689 Jag har medlidande med ofrivilligt arbetslösa.
MEN JAG HAR ÄNTLIGEN HAFT MIN SISTA LEKTION SOM LÄRARE ! i DAG KLOCKAN 13,00.
JAG ÄR SÅ GLAD ATT ÄNTLIGEN HA KOMMIT TILL SKOTT ATT GÅ HEM.
DEN HÄR KÄNSLAN HAR JAG INTE KÄNT SEDAN JAG FICK KÖRKORTET, EN SORTS FRIHETSKÄNSLA.
SKA BLI SPÄNNANDE MED FRAMTIDEN, VAD DEN HAR ATT GE.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

halvproffs  
#43718 Men gladast är nog fröknarna på skolan :lol: Nä, skämt åsido. Känner jag dig rätt så går väl det bra. Lycka till :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Mickev  
#45366 "min" gamla bettan som jag tillbringar dagarna med. 12årig fh16. Självklart med mp3spelare och baslåda i kranhytten :wink:

Bild

Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).