Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 889168 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

axwell  
#408680 Här kan vi få lära oss hur omständigt man kan göra det för att få omkull ett inte alltför stort träd.
Nordamerikanskt så klart, ..............................................

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sv: FILMER - Motorsåg

Mowi850  
#408687 Ja ibland så kan man ju börja undra:shock:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

jannee  
#408736 Tänkte först att mannen var försiktig i överkant men han klättrade upp på en stege som ej var säkrad :?:
Sedan var det stubben, kan någon vettig person förklara för mig varför nordamerikaner ALLTID måste ta en meter höga stubbar :!:
För övrigt var det nog ungefär som förväntat :grin:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#408755 Ooootrooooligt ! Ett par meter vid sidan finns ett utmärkt ankare för en rundsling. Om man sen har en Habegger så sparar man ju ännu fler av hans arbetsmoment :-BD

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Hema  
#409180 Största skillnaden förutom lägre stubbe (självklart), så hade jag använt jordankarna till att fästa ett brytblock i fallriktningen och sedan fästa spakblocket i närmsta grannträd, så slipper man gå så långt och även röra sig i riskområdet efter påbörjat arbete.

Tyckte även att det var lite knas att parkera den fine bilen i fallriktningen även om avståndet var tillräckligt, men det såg man ju först efter att trädet hade fallit. Tipset på hur man drog upp jordspetten gillade jag.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

totte  
#409214 Man kan förmoda att han använde enbart jordankare för att filmens avsikt var att visa just detta.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

jannee  
#409236 En riktig jänkare hade kopplat linan till draget på bilen - lite sport ska det väl va :oops:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Tinna  
#409718
jannee skrev:Vi skrattar och hånar jänkare, men hurudan äro vi svenskar - se och BEGRUNDA


:-O isses....nu är inte jag så förtjust barn, men jag skulle ändå inte släppa lös några såna vid ett sånt där event...men, som dom raska gossarna sa, "hurra, ingen dog!" Dom verkar lyckligt ovetande om hur nära dom var/kunde varit! :-\
Men det är så underbart att se att det finns folk som iaf är sämre än man själv! :YMSMUG: :-BD

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Hema  
#409762 Bara hoppas man inte får sådana grannar..

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

axwell  
#409772 Skulle kunna sammanfattas med: "Där spriten går går vettet ut". :roll: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Peteflamingstar  
#410062 Trädfällning sedd ovanifrån... Om ni undrar varför trädfällaren småvarvar en stund innan själva fällningen beror det på en tjej med paraply som helt oblygt gick in i fällområdet utan att skynda sig nämnvärt :roll:


Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

röjar kalle  
#410107 Bra sus i sågen det gillar vi :-BD

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Peteflamingstar  
#410122
röjar kalle skrev:Bra sus i sågen det gillar vi :-BD


Det är bara en vanlig orörd 560, men den går fint :smile:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

röjar kalle  
#410149 Satt och funderade på om inte det var en 70 kubikare lät som en sån \M/

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

rikard_e  
#410400 @Hema Det vi pratade om på Gallringsdagarna :wink:

1475359016_20161001_233410[1].jpg


1475359005_20161001_233355[1].jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).