Skogsmiljö och Trädlära

Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

11 inlägg 3916 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

bdulf  
#408683 Skrämmande att se resultatet av någon typ av omröstning länge ner på SVT's sida. 70% tycker att skogen ska skyddas till förmån för djur och växter.

Användarvisningsbild

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

macsydh  
#408690 Jag skulle snarast säga att omröstningen i sig är skrämmande. Varför ska man ställa de alternativen emot varandra?
Jag vill mena att skogen kan (och bör) tillhandahålla vinst, naturupplevelser och biologiska värden samtidigt. Det finns inte något motsatsförhållande, även om den oberoende statliga nyhetsbyrån förefaller tycka det.

Användarvisningsbild

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

Ängagärdet  
#408698 Nu är det väl allmänt känt att för du ska få anställning på SVT så måste du visa upp ditt medlemskort i MP...

Avatar Fallback

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

lundqvist.r  
#408720 Skulle SVT vara befolkat av miljöpartister? Knappast. Det som däremot verkar vara journalisters utgångspunkt i det de tar upp är att det ska finnas en konflikt. Att förklara komplexa sammanhang är de inte särskilt intresserade av. Och i den här frågan har de alla möjligheter att få det att se ut som en konflikt.

Användarvisningsbild

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

Torbjörn Johnsen  
#408729 Jomenvisst är SVT befolkat av miljöpartister. Enligt den undersökning som refereras till i den här artikeln http://www.svt.se/opinion/svt-och-sr-da ... isympatier

tyckte 52% av journalisterna på SVT att miljöpartiet var bästa partiet. Döm själva...

Användarvisningsbild

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

Torbjörn Johnsen  
#408730 Ska man vara korrekt så är det en debattartikel jag länkat

Avatar Fallback

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

jannee  
#408738 Och jag i min enfald som tycker att de flesta journalister allt är lite vänstervridna :oops: eller MP anhängare, men det går nog över när de blivit torra bakom öronen :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

alias  
#408830 Följande artikel kan kanske kasta lite ljus över resultaten i undersökningen:

http://www.skogen.se/nyheter/lange-leve-skogsplatten

Om detta är vad folk definierar som skog så kan jag förstå att resultaten av undersökningar vad skogen ska användas till. Har för mig att det var någon artikel för lite sedan, om just detta med hur folk definierade skog - majoriteten ansåg väl att det var ungefär "träddungen utanför huset".

Visst kan det bli problem när lagstiftningen skall ses över och "allmänhetens" definition av vad skog är, eller kan vara, skiljer sig väsentligt mot lagtextens definition.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

Ängagärdet  
#408837 Tjosan! @lundqvist.r

8-}

Användarvisningsbild

Re: Vi är medveten om förändringarna i våra skogar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409423 Gunnar Lindén: Vinklat skogsreportage i SVT Västerbotten https://gunnarlinden.wordpress.com/2016 ... age-i-svt/
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).