Traktorer och processorer

startproblem sedan 2012

111 inlägg 47633 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: startproblem sedan 2012

Vardon  
#406674 Gött att det löste sig.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

treveslin  
#406692 Blev så glad att jag pussade ena bakhjulet efter att den startade, precis då kom grannen och gratulerade min envishet. Så jag hoppas att vi kan låta tråden svalna då startproblemen verkar vara historia nu. Tack alla för goda råd och stöd . Med vänlig hälsning Nils i Backen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: startproblem sedan 2012

totte  
#406717 Den här tråden har man ju följt med spänning ett bra tag. Måste nu applådera din uthållighet och gratulera till framgången! ^:)^

Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

tallen100  
#406719 Ja det var riktigt välförtjänt! Hoppas den fungerar smärtfritt framöver. :grin:

Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

jannee  
#406732 Ett verkligt bevis på att en envis Smålänning ALDRIG går bet. Grattis :!: Lycka till framdeles.

Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

treveslin  
#406736 Tack för alla lyckönskningar Med vänlig hälsning Nils

   TS
Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#406743 Sträckläste från början till slut. Otroligt spännande, grattis till att du löste det. :)
Senast redigerad av Mangan mån 19 sep 2016, 07:01, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

treveslin  
#406771 Ja den startar inom två sekunder när startmotorn snurrar, jag är nästan lyrisk som hade tänkt skrota den tidigare i sommar då inget av åtgärderna hade hjälpt. Men sen tänkte jag på de nästan nya däcken som satt på, då bestämde jag mej att fortsätta felsökningen. Ska måla motorhuven i IH rött och kanske lite mer.

   TS
Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

treveslin  
#408118 Har monterat ett nytt tak av galvad plåt på min traktor, skall sedan koppla in framlysena och testköra den någon timme för att kolla att allt är ok. Men mest glädjande är att den startar direkt som den alltid gjorde före 2012. Sedan blir det en långtur till Sösdala där vedskogen väntar kör troligen via V.Torup mest grusväg fast det är 8.5 mil dit, denna väg. Tar ca 4 timmar enkel resa.

   TS
Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

Bosse1  
#408146 :-BD Glöm inte fyll oljor :oops:

Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

treveslin  
#408201 Tack för tipset, motoroljan är ny transmissionsoljan bytt för några år sen 33 liter, sen hydrualoljan påfylld skall kolla nivåerna på samtliga. Tänkte även göra vid skivbromsarna som är helmekaniska. Skall även montera nya baklysen och dra nya sladdar till framlysena. Med vänlig hälsning Nisse

   TS
Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

treveslin  
#411186 Tänkte testköra ca en halvmil och hämta ca 15 kubikmeter ved, det blir troligen tre vändor med den lilla vedvagn med Rottnekran, jag har. Sedan kolla kylvattennivån och hänga på snöskäret inför vintern. Ha det bra alla forumsföljare, Med vänlig hälsning Nisse i backen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: startproblem sedan 2012

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411212 Riktigt skoj att läsa

Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

treveslin  
#412759 Blev fyra rejäla lass med IHn, tur jag hade Rottnekranen på för vissa bitar vägde nog 200kg, tyckte först den rök oroväckande mycket när det gick tungt i uppförsbackarna men jag hade hällt på en liter 2t olja för att smörja den "nya"insprutningspumpen fast det var på första lasset det märktes mest. Sedan rök den inte mer än normalt på de tre andra körningarna. Så nu roar jag mej med vedsågning och klyvning och även upplavning luftigt under tak, för nästnästa vinter. Hälsningar Nisse i Backen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: startproblem sedan 2012

totte  
#412767 Härligt att höra att den fortsätter att gå bra :grin:

Utmärkt att ligga ett år före med veden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).