Öppna kategorin

Skogens funktioner

33 inlägg 7518 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogens funktioner

machonisti  
#406870 Ursäkta dig inte, halvproffs. Det är tyvärr sant men då hoppets ridå slits bort tvinar intresset för skogsskötseln.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogens funktioner

T Landström  
#406871
halvproffs skrev:
skogshare skrev:För betydligt högre priser på i första hand timret krävs att vi får en kapitalstark, framsynt och internationellt konkurrenskraftig träindustri, som genom hög förädlingsgrad och optimalt tillvaratagande av träets alla fördelar gentemot andra materialslag, kan skapa en avsevärt bättre betalningsförmåga än den som gäller i dagsläget. Miljöargumentet är bara ett av alla viktiga redskap på vägen dit.

Thomas Åkerblom


Kapitalstark är dom ju redan när höjdarna åker privat jet runtom i världen (SCA) Stora Enso med den sämsta affären som ett svenskt bolag gjort (massafabriken i USA) mm. Framsynt, nja inte tillräckligt för att förstå att sådär beter man sig inte med bolagets pengar. Skulle alla större bolag synas i sömmarna så blev det nog många TV-programtimmar a.la Kalla Fakta. Konkurrenskraftig blir dom nog mest på att sänka betalningen på rundvirket har jag en konstig känsla av.
Man får nog tända en ficklampa i andra änden av tunneln för att se ett ljus där.
Ursäkta Machonisti mfl som tycker att jag är negativ :oops:


Negativ vet jag inte...du är väl realist...;)
Det är ju på de minskade utgifterna som vinsten ligger... ;)

Avatar Fallback

Re: Skogens funktioner

tallen100  
#406881 Ja vi har nog med politiker som målar allt i rosa, så det skadar inte att någon ser på saker för vad dom är :wink:
Det är inte att vara negativ, det är att ha båda fötterna på jorden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).