Uppvärmning

Mitt pannrumbygge.

48 inlägg 17780 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sv: Mitt pannrumbygge.

Olov Jonsson  
#406555
Göt skrev:fick du värmen att fungera. Kan vara en luftblåsa någonstans som gör att det blir stopp.

Ser ut att bli ett snyggt pannrum
Ja jag tror det har löst sig. Vi har ju inte haft så kallt än så jag tror att jag fått tillbaka för varmt returvatten från radiatorerna och i och med det inte fått något kallt vatten som kan trycka hetvatten upp och i sidled. Dom nätterna som vi har haft ner mot nollan har skickningen och värmeöverföringen fungerat perfekt. Jag ska avvakta å se när det blir lite kallare om min teori stämmer.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Mitt pannrumbygge.

Olov Jonsson  
#406559 Monterade ett tvättställ i kväll, tänkte att det kan vara bra att ha. Vatten och avlopp fattas. Avloppet ska jag dra till en golvbrunn som finns till höger. Rören och slangarna till vvb ska hängas upp och ett till rör ska dras för kallvatten till tvättstället.
Jag har ju monterat vvb i serie med den beredare som sitter i tekniktanken och kan välja vilken jag vill använda. Kör jag elberedaren på sommaren så förvärms alltid vattnet till ca 20'c. Tänkte att om man slipper värma vattnet från 4 till 20 så blir det ju nästan 20% mindre. Alltid är det nån krona :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Mitt pannrumbygge.

Olov Jonsson  
#406560
1473278688611.jpg

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).