Skördare

produktionsbegränsning

61 inlägg 18861 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

produktionsbegränsning

gremo  
#40496 Har just fått reda på att vi ska stå stilla från 19dec till 12 jan och får inte köra mer än 1200 m3 massaved till 19 dec.Hur kul är det när man har 22ha kanonfin andra gallring framför sej.
Hur är det med er andra är det likadant för er med stillestånd ??



   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#40499 Det är fullt ös på bägge maskinerna, dock så går vi över med den stora till att hugga fröträd pga väderleken.
Annars hade vi kört gallring med den på lermarker.

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40510 Vi håller alla 4 skördare igång allt va de går... De ha börjats prata om att stänga av men vi kör på så länge vi kan iaf... har väl en 20 hektar kalyta framför mig nu va ja vet mera kommer hela tiden så...

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40517 Samma för oss. Bara att köra så mycket det går. Dock så låter de som sågarna är fulla lite överallt,är väl bara en tidsfråga innan de blir nåt tok!

Användarvisningsbild
Knegarn  
#40519 Lukas: Ni måste ju va dom enda som har skördare på åland? :D finns det skog så att ni kan hålla 4 skördare igång? :D

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40527 vi ska köra på som vanligt till och med årskiftet,blir det ingen ökad efter frågan på virke då skulle dom börja styra över oss på klenare objekt :(

Avatar Fallback
tantgron  
#40531
Knegarn skrev:Lukas: Ni måste ju va dom enda som har skördare på åland? :D finns det skog så att ni kan hålla 4 skördare igång? :D


Eftersom Lukas inte har svarat ännu, och jag själv kör skördare på ön så tar jag mig friheten att svara:

Ja, det finns skog för fler än 4 skördare. :) Utan att räkna vidare noggrant så borde det finnas ca 10 st, dock går inte alla för fullt.

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40538 Tjena Rickard!!! du ha hitta hit åh. kul :D Sku borda va 8 st som kör med ordning har ja för mig... våra 4 kör åt ett och samma bolag och resten av maskinerna så kör åt det andra "stora" bolaget. va på ett möte igår kväll och vart informerad att tillväxten på skog på åland är ca: 430 tusen m3 har ja för mig om ja kommer ihåg rätt och vi avverkar ca 200 tusen m3.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40542 Åland är ett riktigt cat/eco-log näste va?

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40544 Janå finns väl en och annan sån maskin där... eller kanske 3/4 delar e såna rent utav...

Avatar Fallback
gremo  
#40559 Vad jag förstått så är det massaveden som bråkar här nere. Vad man hört så kör nymölla pappersbruk inte speciellt hårt fram till årsskiftet.
En åkare menade på att dom hadde 85000 m3 liggandes på upplaget.
Frågan är ju om det blir bättre efter nyår.

   TS
Användarvisningsbild
Knegarn  
#40592 aha, ca 10 skördare på åland :) Var gör ni av massaveden?

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40610
Lukas_Lundstrom skrev:Janå finns väl en och annan sån maskin där... eller kanske 3/4 delar e såna rent utav...


känns ju fint med lite "märkessoliditet" :wink:

Avatar Fallback
Rickard Eklund  
#40641
Knegarn skrev:aha, ca 10 skördare på åland :) Var gör ni av massaveden?


Flisar och skickar till stora pojkarna i öst och väst. :)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40649 Kanske går med båt till korsnäs en del???

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).