Kör med 1,5 nu men funderar starkt på att byta till 1,3 och nya kedjan när den kommer

SawTroll skrev:Antar at dette helt enkelt handler om Oregon 95TXL, som erstatter 95VPX, og dermed er det nye "Pixel" kjedet.
En ny filmal var jo nødvendig, da anbefalte vinkler er forskjellig fra VP/VPX.
Nå ser det jo ut som om Husqvarnas egen kjedeproduksjon handler om lisensproduksjon av Oregon kjeder, og det er nok ikke så dumt i dagens verden.....
Jacobsen skrev:Vad bygger du dina påståenden på? Du tror alltså på allvar att Husqvarna inte skulle vara kapabla till att starta en kedjeproduktion utan Oregon?
....
SawTroll skrev:Jacobsen skrev:Vad bygger du dina påståenden på? Du tror alltså på allvar att Husqvarna inte skulle vara kapabla till att starta en kedjeproduktion utan Oregon?
....
Det er de sikkert, særlig om de kopierer det vesentligste fra Oregon allikevel, og bare endrer detaljer som designet på nedre del av drivleddene. Spørsmålet er mer om de anser det hensiktsmessig å gjøre det, og i så fall I hvor stort omfang. Det har jo vært et nært samarbeid mellom Husqvarna og Oregon i lang tid, som ikke bare omfatter kjeder.
Allikevel er det litt for mange "sammentreff" her til at jeg helt tror på det. Enn så lenge handler jo dette om spekulasjoner, da få fakta er kjent..
Noen kommer helt sikkert til å sammenligne SP33, 95TXL og "gamle" 95VPX/H30 når begge de nye er tilgjengelige på markedet, og flere fakta blir vel kjent etter hvert også.
Personlig er jeg lite interessert i .325 Narrow kerf/pixel kjeder, så lenge det ikke finnes (hel)meisel modeller.
Jacobsen skrev:Du virker mer enn lite interessert.
Jeg har sammenlignet x-cut med H30 og bortsett fra at det er en motorsagagskjede så ser jeg ikke så mange likheter.