Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11286 inlägg 2308899 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#404145 Erlings huggarväst, föll dit på MellanskogsElmia. Tror jag kommer trivas med den, verkar bra att ha som jaktväst också när man är passkytt under älgjakten. Likaså som fisketilsynsväst när jag gör sånt. Men stora i storlekarna är dom!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#404148 Det var inte så att du köpte efter din förra storlek@ uvskogen?. Du gjorde det otroligt bra som gick ner i vikt! Karaktär heter det!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#404175
halvproffs skrev:Det var inte så att du köpte efter din förra storlek@ uvskogen?. Du gjorde det otroligt bra som gick ner i vikt! Karaktär heter det!


Tack du vänlige man! Nä men jag fick be om mindre efter mindre av säljaren. " Vi karlar över 50 har ju en rejäl mage att ta hand om, hö hö". Så han började med XL, men efter provande och plus att jag tänkte den ska fungera med en rejäl tröja/jacka under , så landade jag i en M. Men den är rymlig ändå, och då finns drt ändå en vidga ut funktion i västen.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Axl  
#404180 Köpte ett vändband och ett mätspö på mskogsmässan. Provade spöt idag, 2400 stam/ha på den ytan jag gjorde var en glad överraskning tyckte det såg så dåligt ut.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

mrvimek  
#404183
Jeep skrev:Var till Entrack i Karlstad idag och handlade lite tänder...
Som ni ser så har föregående ägare slitit ut de gamla ganska väl :shock:

Så tänder körde till skroten som var nya men ingen som använde justvden sorten

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#404186
Niking skrev:
herjman skrev:
Niking skrev:Är du säker på att det är fel på batterierna och inte på laddaren?
/Niklas


Inte hundra procent säker men det är bara ett batteri som inte tar laddning


Enligt min erfarenhet så behöver även litiumbatterier underhållsladdas med jämna mellanrum, säg 2-3 gånger/år.
/Niklas

Just underhållsladdning vet jag inte, men de får inte sjunka för mycket i spänning, då cellerna kan ta skada. Skulle ett batteriacc sluta funka kan man gå till en bättre batteributik så byter de 18650-cellerna i batteriaccet. Vet folk som varit pappaledig och inte använt sin jobbdator på flera månader och när "ledigheten" är övr så är batteriet dött. Så se till att de inte får för låg spänning.

Om man väljer att lämna in batteriaccen, se då gärna till att byta till battericeller med högre Ah än innan, så orkar batteriet jobba lite längre än originalbatteriet.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

fmg910  
#404280 Idag låg den i brevlådan så nu kan man åka på gallringsdagarna och vara fin blev visst lite skrynklig på bilden

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#404284 Damp ner ett paket här med. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

fretchi  
#404285
Jag gick och köpte en sån här i veckan :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

tallen100  
#404289 Se där, snygg patina! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

TrioBrake  
#404291 Har köpt mig ett iggesund till 560in så nu är förväntningarna höga [emoji23]

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Jeep  
#404292 Oljefilter/dieselfilter, oljetrycksmätare och avgaslock till grävmaskinen. Drar ihop sig till provstart... :???:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Göt  
#404301
fretchi skrev:
1471890401_img_1148.jpg
Jag gick och köpte en sån här i veckan :smile:


Är det en Stalo

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

fretchi  
#404344 Det stämmer bra :)
Fordmotor och manuell låda. Lagom invecklad maskin för mig.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

rokon  
#404358 Ett nätköp av en framhjulsdriven gräsklippare http://www.lantbutiken.se/butik/al-ko-b ... a-bio.html Jag betalade direkt via Sweedbank, hoppas på hyfsat snabb leverans får räkna med 2 extra dagar för min nordliga adress. Köper man ett hus utan gräsklippare så behövs den ju snart. 8 dagar sedan jag tillträdde.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).