Motorsåg och handhållet

Sälja motorsåg

7 inlägg 3471 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sälja motorsåg

MartinEdén  
#402566 Jag har tänkt att köpa mig en ny Husqvarna 550xpg triobrake. Då är tanken att jag ska sälja av mina två 346:or och en Stihl MS 170 med defekt oljepump för att få plats med den nya. Va kan jag få för dessa? Styck och/eller klump pris :smile:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sälja motorsåg

JensSkoog  
#403937 Begagnade sågar är svårt att prissätta, @ MartinEdén :wink:
Beror ju på vilken skick dom är i.
En MS170 med defekt oljpumpa är i praktiken värd noll, om man inte finner
någon som skruvar själv och kan byta, och då skulle den gå för några få
hundre beroende på skick.
346'an skulle jag lagt på Blocket, men jag vet inte vad dom går för.
Alternativ är ju att få ÅF'en till att ta den som inbytessåg när du handlar ny.

Användarvisningsbild

Re: Sälja motorsåg

Bax  
#403941 Jag fick 2000:- (ink m.) för min gamla 346XPG när jag lade ut den på Blocket.
En ganska schysst affär, jag köpte den för 3000:- för några år sedan.

Avatar Fallback

Re: Sälja motorsåg

Hema  
#403962 Angående 346:an så beror det på vilken version det är. Sidodekalen vid startsnöret, om det är av formen hockeyklubba är den äldre och är det av formen en 5-hörnig romb, så är det den nyare. Den nyare har även pumpblåsa.
Pris är mycket upp till skicket och den nyare modellen ligger väl ca 500-1000:- mer i pris än den äldre (vid samma skick).

Avatar Fallback

Re: Sälja motorsåg

Hema  
#403963
Hema skrev:Angående 346:an så beror det på vilken version det är. Sidodekalen vid startsnöret, om det är av formen hockeyklubba är den äldre och är det av formen en 5-hörnig romb, så är det den nyare. Den nyare har även pumpblåsa.
Pris är mycket upp till skicket och den nyare modellen ligger väl ca 500-1000:- mer i pris än den äldre (vid samma skick).

Skulle nog vilja rekommendera att ha minst 1st reservsåg. ;) Så mycket enklare om man skulle mot förmodan såga fast. (Har jag hört). :)

Avatar Fallback

Re: Sälja motorsåg

axwell  
#403979
Hema skrev:Så mycket enklare om man skulle mot förmodan såga fast. (Har jag hört). :)


Vafalls, umgås du med folk som inte är såna övermänniskor som vi på forumet :surp: :roll:

Avatar Fallback

Re: Sälja motorsåg

Hema  
#404041 Ja, det är förskräckligt. De har inte vett nog att hänga här. :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).