Motorsåg och handhållet

Gashäng?

6 inlägg 3414 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gashäng?

Axl  
#403541 Hade problem med att gasen inte vill gå tillbaka idag, det är en röjsåg stihl 480. Var ska jag börja felsöka? Handtaget känns som det ska. Tycker också den låter som den går lite snålt, visst är det mer soppa om man skruvar ut skruven? Är det läge att ta bort någon begränsning om man skruvat till stopp på H och det vrålvarvar obelastad?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Gashäng?

JensSkoog  
#403550
Axl skrev:Hade problem med att gasen inte vill gå tillbaka idag, det är en röjsåg stihl 480. Var ska jag börja felsöka? Handtaget känns som det ska. Tycker också den låter som den går lite snålt, visst är det mer soppa om man skruvar ut skruven? Är det läge att ta bort någon begränsning om man skruvat till stopp på H och det vrålvarvar obelastad?

Om det inte är mekanisk fel, gaswire som hänger eller annat, så skulle jag först kollat luftfilter. Senn kan du prova skruva lite på H. Skruv till höger till stopp, och senn 3/4 till vänster och så 1/4 varv i gången och prova dig fram.

Användarvisningsbild

Re: Gashäng?

Niko94  
#403556 Jag har en Jonsered 450 motorsåg och på den så släppte impulsslangen och den börja tokvarva och gick mycket magert. konstigt att den gick överhuvudtaget men de gjorde den.

Avatar Fallback

Re: Gashäng?

Axl  
#403593 Tjuvluft är nog en inte helt orimlig förklaring för H är max ute och den går ner i varv om än långsamt

   TS
Avatar Fallback

Re: Gashäng?

Axl  
#403656 Det var gaswiren som fått en för skarp böj, löstes med ett par stripes så gick den som ett skott igen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gashäng?

JensSkoog  
#403660
Axl skrev:Det var gaswiren som fått en för skarp böj, löstes med ett par stripes så gick den som ett skott igen!

Så bra att du fann felet :-BD
Har du skruvat H tilbaka i position igen?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).