Motorsåg och handhållet

Reservdelar Partner 85?

5 inlägg 3941 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Reservdelar Partner 85?

A-Man  
#402964 Hej gör ett försök här.
Har en Gokart med Partner 85 motor som är minst 10-15 år gammal kanske närmare 20 år.
Denna motor är ursprungligen en såg.
Som behöver en ny tändspole och tändmodul det sitter idag ett 2 delat så tändmodul och spole är 2 st separata delar.

Partner 325030 är magneten
Och modulen heter rifa pba 3098 x 325536

Troligtvis har dessa delar ersatts av andra delar med andra nummer, vi lite läsning så verkar det som att delar från husqvarna kan passa.
Här är en bild på delarna och andra kompatibla gamla modeller.
https://store.chainsawr.com/products/pa ... c-ignition

Det fungerar troligtvis aldeles utmärkt med en tändspole med inbyggt tändmodul, bara den har rätt storlek.
Någon som känner igen Partner 85 eller de andra modellerna och vet vart man kan få tag på reservdelar.
Har hittat en tråd i annat forum att delar från Husqvarna 262 ska passa, har dock inte hittat några delar borde ju finnas på ebay eller china.

Kanske någon har något begagnat?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Reservdelar Partner 85?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#402965 Har du nån bild på den? Har den serienummer stämplat?

Var i landet finns du?

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar Partner 85?

A-Man  
#403109 Så här ser motorn ut, hittar inget serienummer, vart kan det stå?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reservdelar Partner 85?

A-Man  
#403125 Här är en bild på tändmodulen och tändspolen tyvärr dålig bild på den ena.
Jag har dock fått reda på att del 587 32 95-01 från husqvarna ska passa.



Jag finns i stockholm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reservdelar Partner 85?

A-Man  
#406757 Det fanns en motsvarande l att beställa från huskvarna med inbyggd tändmodul, skulle dock kosta över 750kr + moms.

Så vi tog en chansning och beställde en tändspole från china.
http://www.aliexpress.com/item/Ignition ... 11d4a7e00e

Den passade rakt på men innehåller ingen tändmodul så vi kopplade in den , nu får man en klart bättre gnista.
en gissning är att tändmodulen är hel och tändspolen var trasig man så hur den hade delat sig i metallen.

Ska se om den går igång.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).