Arbetskläder för skogen

Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

16 inlägg 7468 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

TrioBrake  
#402741 Det är så här att jag tycker att volymen är extremt kass i min hjälm, jag föredrar att koppla in telefonen till hjälmen via AUX när jag använder sågen då det är skönt att ha musik till. Men det känns värdelöst då man knappt hör musiken det är lika "dålig" volym på radion med. Några förslag på hur man kan fixa det eller är det kört? :)



   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

åberg  
#402795 Har du en högljudd såg? Jag tycker radion är så hög så det gränsar till obehag när man råkar komma upp på högsta volymsteget. Kör vanligtvis på nivå två av fyra (tror det är fyra nivåer iaf, minns inte riktigt).

Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

TrioBrake  
#402796 Nej, det har jag inte, det känns lika dant med båda mina 346or (2 st) och min 55 och min 560... Då bör det alltså vara problem med hjälmen..?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

tallen100  
#402811
TrioBrake skrev:Då bör det alltså vara problem med hjälmen..?

Antingen det, eller hörseln :wink:

Användarvisningsbild

Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

TrioBrake  
#402844
tallen100 skrev:
TrioBrake skrev:Då bör det alltså vara problem med hjälmen..?

Antingen det, eller hörseln :wink:


Haha! Nej jag garanterar att hörseln är prima! :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

Blue  
#402845 Radion ger helt ok ljud i mina husqvarna lurar men precis som TS så ger inte AUX ingången speciellt bra ljud.
Tyvärr tror jag inte en telefon orkar driva dom lurarna, testa att koppla in dom i en vanlig stereo eller datorn för att se om det gör någon skillnad.

Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

rokon  
#402847 Får du inte plats med huvudet i hjälmen?

Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

TrioBrake  
#402943
Blue skrev:Radion ger helt ok ljud i mina husqvarna lurar men precis som TS så ger inte AUX ingången speciellt bra ljud.
Tyvärr tror jag inte en telefon orkar driva dom lurarna, testa att koppla in dom i en vanlig stereo eller datorn för att se om det gör någon skillnad.


Man kan ju tycka att dagens telefoner skall kunna orka med att ge bra volym.. :(

   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

åberg  
#403035 Ja, just det, min gamla telefon, nån sorts Nokia icke-smartphone fick jag maxa volymen på för att få samma nivå som radion. Har nog inte testat med den smartphone jag vann i höstas pga rädsla för batteritorsk. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

SHR  
#403043 Har också upplevt att Hva:s kåpor har dåligt ljud, både radion och via aux. Tror i mitt fall att man inte är tillräckligt tjockskallig, peltor sitter bättre.

Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

Peteflamingstar  
#403047 Har samma upplevelse men från mina hjälmmonterade Peltorkåpor, kopplade in en mp3-spelare i auxen men hörde knappt nånting av det.

Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403064 Samma i en del bilar, kopplar man in luren på aux så får man maxa volymen i luren och nästan i bilstereon åxå

Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

TrioBrake  
#403079
Slurfi skrev:Samma i en del bilar, kopplar man in luren på aux så får man maxa volymen i luren och nästan i bilstereon åxå


Jo det känner jag till! Men problemet är att det inte går att höja på hjälmen :/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403170
Bild

http://www.instructables.com/id/The-Opa ... or-Aux-In/

Det finns massor om detta problem att läsa om på nätet, här är
en variant av förstärkare som drivs av ström från ett USB-uttag
men det borde nog gå att lösa med ett batteri.

Användarvisningsbild

Re: Dålig volym i Husqvarna hjälm med AUX

TrioBrake  
#403178 Tack för infon Slurfi! Varför kunde inte Husqvarna bara ha gjort rätt från början? [emoji20]

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).