Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 889162 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Peteflamingstar  
#401959
husqvarna_med_sthil skrev:Jag har valt att gå vägen 550. Ska köra den i år och jag har nästan bara timmer som ska huggas, först en rimpa med grovskog man "glömde" i avverkningen sedan är det 20 frötallar. Detta kommer bjuda fällning grovt och kvistning i ganska rejäl mängd sedan får jag se vilken såg det blir sedan. Har bara en hobbysåg från hva som backup så jag hoppas verkligen 550 håller ihop.


Klart den kommer hålla för det, tar man det bara lugnt och metodiskt går det ju med klenare sågar än så (samt bra filat och smörjning till motorn). Som självverksam har man ju inte lika mycket press på sig som om man sågar yrkesmässigt, inte för att man ska stressa och såga slarvigt då heller, men ni förstår hur jag menar.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

husqvarna_med_sthil  
#401960 I mitt fall spelar det inte så stor roll hur lång tid fällningen tar, det är annat som tar verklig tid i vilket fall. Sedan klart att hade man en skördare i hasorna tackar man säkert för varenda häst extra man orkar bära.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Peteflamingstar  
#401963
husqvarna_med_sthil skrev:Sedan klart att hade man en skördare i hasorna tackar man säkert för varenda häst extra man orkar bära.


Där slog du in spiken, och är det något jag märkt så är det att 560:in inte kommer mycket efter mina 70-kubikare i ordinära träslag men är mycket smidigare och lättare.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Delsbo  
#402392 Vill inte inleda någon i frestelsen att prova, men ändå...


Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

röjar kalle  
#402415
Delsbo skrev:Vill inte inleda någon i frestelsen att prova, men ändå...


Oj Oj oOj nu kommer säkerhets Talibanerna på forumet att få spelet.Det blir säkert anmält för så här kan vi inte ha det förhoppningsvis som förmildrande omständighet så har väl du Aspen miljöbränsle i tankarna. ^:)^

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Delsbo  
#402421 Ja inte skullet en annan prova men an är den siste idioten inte född :-)

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#402425 Tycker motorsågen vann, röjsågen såg för bänglig ut :grin: .
Fast å andra sidan ska man åka långt så kanske röjsågen är bekvämare ändå och slippa sitta på huk :???: :P
Senast redigerad av tallen100 sön 07 aug 2016, 01:25, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Hema  
#402428 Men jag tror röjsågen tar mindre skada. Iaf enligt vad flera har skrivit vad som händer med en motorsåg om man kommer på tanken att såga isblock.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

eqlazer  
#405252 Här kommer ett klipp som får en att tappa hakan, och då inte för de fina formernas skull...

Kanske har postats här tidigare, iaf så dök den upp i tråden svampbob - Tips på passande stor motorsåg

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#405284 Den bruden har väl ett och annat kvar att lära, innan hon kan kallas för ett proffs...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

jannee  
#405286 Troligtvis det bästa jänkarna kan erbjuda - och tjejen var det absolut inget fel på :grin:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#405307
jannee skrev:Troligtvis det bästa jänkarna kan erbjuda - och tjejen var det absolut inget fel på :grin:

Vääääääl - jag skulle nog säga att hon verkar lite korkad :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

åberg  
#405318 Men jösses vad klumpigt med ett sånt långt svärd! Tänk så mycket fortare man skulle bli färdig med ett kort svärd och böjbara knäleder. :grin:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

isteskog  
#405324 Amerikarnarna har dåligt utvecklade knäleder ..... det syns ju på alla stubbarna .... :lol:
Först när jag såg filmen funderade jag .... Vad har människan på huvudet ..... en skunk? ..... :lol:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

röjar kalle  
#405342 Ja hon tillhör helt klart en av dom bättre amatörerna som visar sina färdigheter här på Tuben. :X

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).