Öppna kategorin

Röjsågar !

20 inlägg 10283 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sv: Röjsågar !

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#402326
Jeep skrev:Jag var på väg att köpa en 460 denna sommar men fick en 490 inkl X-fit sele som de hade hemma för samma pris som 460 skulle kosta så det blev en 490 i slutänden som jag är väldigt nöjd med även om jag inte är en proffsanvändare.


Grattis till en bra röjsåg och en bra sele.

Om du som jag inte gillar X-fit-selens drickamunstycke, kan den med fördel bytas ut till Camelbacks suveräna vinkelböj + drickamunstycke, som bara funkar klockrent!
/Niklas

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Röjsågar !

JensSkoog  
#402330 Välkommen på Forum @ Cbjm65 :grin:
Bränslefiltret bytar du genom att "fiska" slangen med filter upp genom bränslepåfyllningsholet. Använd en ståltråd eller liknande.
Men om den är svårstartad skulle jag nog kolla många andra saker - stift allra först :wink:

Användarvisningsbild

Re: Röjsågar !

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#402337 Om du ändå byter bränslefiltret. Så kanske det är lika bra att byta bränsleslangen i förebyggande syfte. Brukar spricka på ålderns höst. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Röjsågar !

Cbjm65  
#402339 Har lyckats läsa i instruktionen om att man bör byta filter, men kan inte se hur jag skall komma åt att göra det, framgår inte i instruktionsboken.

Kan inte dela mellan bränsletank och förgasare där det bör sitta finns det information om detta?

Användarvisningsbild

Re: Röjsågar !

JensSkoog  
#402341 Nu har jag inte skruvat på den sågen, men det finns väl inga andra filter än det som ligger i tanken på ändan av brensleslangen, och det kommer man till genom tanklocket.
Om du ska byta slang, får du skruva ur förgasaren.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).