Motorsåg och handhållet

jonsered 2245 cc

7 inlägg 6610 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

jonsered 2245 cc

chanoo  
#401433 Hej , har nyligen skaffat en jonsered 2245 cc , någon Annan här på skogsforum som har lite mer erfarenhet av denna kombitrimmer som den kallas , vad är den mest lämpad för ? Kör just nu en oerhört tät sank mark i närheten av vatten drag så de är mer eller mindre som en vägg av blandad sly upp till 4-5 meter ,sist de röjdes var ca 5-6 år sen , fläckvis oerhört tätt med vass och stundom växlande till rent åker gräs (tjockt) ! Blandat med al och sälg som skjutit skott på gammalt kvarlämnat sen sist de röjdes, risken för att bryta foten när man går och röjer är minst sagt överhängande. Röjsågen verkar klara detta väldigt bra , skulle vara kul med lite tips på bra tre uddar och bra trimmer tråd , och även vilken kap klinga som är bra , kommer snart in i ett bestånd där de enbart kommer vara hög och tät al skog blandat med sälg och björk , mvh


Senast redigerad av chanoo tis 02 aug 2016, 09:45, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: jonsered 2245 cc

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401436 Jag tror på Strand Total som treuddsklinga. :-BD
http://strandverktyg.se/produkter/total.html

Användarvisningsbild

Re: jonsered 2245 cc

JensSkoog  
#401439 Och som sågklinga, Strandklingan. Finns ingen bättre.

Om du ska gå i gräsröjning med den rekommenderar jag Roach, huvud
med tråd. Bästa som finns skulle jag mena :wink:

Avatar Fallback

Re: Sv: jonsered 2245 cc

stefanm  
#401469
JensSkoog skrev:Och som sågklinga, Strandklingan. Finns ingen bättre.

Om du ska gå i gräsröjning med den rekommenderar jag Roach, huvud
med tråd. Bästa som finns skulle jag mena :wink:


Jag har en fc 2245 och kan hålla med om roach för gräsröjning. Fantastiskt bra. I övrigt är jag inte alls nöjd med min såg men jag verkar ha fått ett måndagsexemplar

Användarvisningsbild

Re: jonsered 2245 cc

chanoo  
#401707 Ja de återstår att se om mitt exemplar håller måttet , än så länge så går den bra ,

   TS
Användarvisningsbild

Re: jonsered 2245 cc

chanoo  
#401708 Blir att skaffa en strand total efter att jag kört slut på original klingan , basic tråden som följde med höll inte så länge , skaffade en duoline från oregon med röd kärna , den håller betydligt bättre , blir säkert att testa ett roach huvud i framtiden om jag enbart ska röja gräs , tack för bra info ! Mvh

   TS
Användarvisningsbild

Re: jonsered 2245 cc

chanoo  
#401709 Strand total är beställd ! Den ser onekligen fin ut , tack för tipset / mvh

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).