Skogsvagn (Huggarvagnar)

FILMER - Skogsvagnar

587 inlägg 460582 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hasaro  
#389382 Premiär turen med MF 390t. Filmat med mobilen så film och ljud är inte jätte bra. Får filma lite mer när vädret är bättre!








FTG
Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Ådii  
#400013 Blev filmat mot slutet av vintern men har inte riktigt tagit mig tid att ladda upp det förrän nu, men håll till godo :grin:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Robertberg  
#400091 Semestertempo med vedkörningen, då lägger man upp fötterna, lutar sig tillbaka och kör på halvfart 8)


Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

husqvarna_med_sthil  
#400100 Härligt Robert ! Kan tillägga att skulle jag försöka mig på det där så skulle jag bryta ihjäl mig =)) =)) ... och då är jag kort och liten :grin:
Själv sitter jag som en groda med halva arslet i ratten :lol: men det är också rätt avslappnat faktiskt.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

husqvarna_med_sthil  
#400102 men innan nån hinner före, bättre med halva arslet i ratten än hela ratten i ...

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#400201 Vad är det som piper?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Robertberg  
#400205
husqvarna_med_sthil skrev:Härligt Robert ! Kan tillägga att skulle jag försöka mig på det där så skulle jag bryta ihjäl mig =)) =)) ... och då är jag kort och liten :grin:
Själv sitter jag som en groda med halva arslet i ratten :lol: men det är också rätt avslappnat faktiskt.


Haha här var det rätt gott om plats när man sköt tillbaka sätet! Men det var inte direkt nån hållbar arbetsställning.. :wink:

Det är summern till handbromsen, det piper när den är ilagd.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400209 Aha de slipper man i hitechmodellen.
De piper med när du stänger av motorn?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#400217
Robertberg skrev:Det är summern till handbromsen, det piper när den är ilagd.
Ahh, då är jag med.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Robertberg  
#400290
gnisten83 skrev:Aha de slipper man i hitechmodellen.
De piper med när du stänger av motorn?


Jag hör det inte längre så det är inget som stör, med radion på så lyssnar man hellre på den än på pipet.
I MFen vi hade innan så var det tyst så länge fram/backen var i neutral, annars illtjöt det.

Ja stänger man av motorn så piper det konstant tills man slår av huvudströmbrytaren. Den sitter i hytten så det är bara bra.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400298 Har inte elstyrd huvudbrytare i min o ingen summer heller, sönder?
Körde grannens 6200 för att lyfta ihop balar i fjol o blev lite förvånad hur annorlunda den kändes med kopplingen o pipande från summern

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

ananders  
#400300 Jag blev irriterad på pipandet så jag kunde inte se filmen, hade det varit min traktor hade inte den summer varit i bruk.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Robertberg  
#400303 Elektrisk huvudströmbrytare var säkert tillval, samtidigt som många försäkringsbolag har det som krav för att få förvara traktorn inomhus.
Om summern bara finns vid elektrisk brytare vet jag inte.. Vår är en -02a.

Vet att när traktorn var ny så irriterade sig pappa på pipet och ville få det avstängt. Verkstan sa att det inte gick eller att de inte fick, så det är kvar.
Men självklart går det, om inte annat så kan man tejpa summern så det inte låter lika högt.
I dit fall ananders går det ju att bara vrida ner ljudet :wink:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

ananders  
#400305
Robertberg skrev:Elektrisk huvudströmbrytare var säkert tillval, samtidigt som många försäkringsbolag har det som krav för att få förvara traktorn inomhus.
Om summern bara finns vid elektrisk brytare vet jag inte.. Vår är en -02a.

Vet att när traktorn var ny så irriterade sig pappa på pipet och ville få det avstängt. Verkstan sa att det inte gick eller att de inte fick, så det är kvar.
Men självklart går det, om inte annat så kan man tejpa summern så det inte låter lika högt.
I dit fall ananders går det ju att bara vrida ner ljudet :wink:


Jag avskyr allt som piper och surrar i hytten. Gps:en i traktorerna på jobbet är hopplösa, det är okej så länge man är på fälten för då säger den till när det är dags att vända men när man kör ut på vägen så är jag tvungen att "lägga" den ur "spår" annars piper den för varje spår man korsar.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Robertberg  
#400310 Ja man är väl olika känslig.. :)
Att koppla ur gpsen vid vägkörning är väl ganska sunt, för med autostyrning och man råkar komma åt pedalen så svängen den väl in på första närmsta spår?
En bekant sa att han varit nära att göra så iallafall :???: :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).