Motorsåg och handhållet

Svårstartad Hva 165 R

23 inlägg 15350 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Hva 165 R

Jawnax  
#399600 Felet tycka vara funnet, kört sågen driftsvarm för att sedan slå av den och vänta 10 min då startar den direkt, repeterat detta 3 gånger. Då är problemet att jag surar ner den vid varje avstängning.

Kablarna det mest geggiga ut av gammal bränsle/olja. Hur mycket måste jag ta isär för att komma åt kabelns ände?

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Svårstartad Hva 165 R

jannee  
#399601 Byt tändstift och problemet är löst :grin:

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Hva 165 R

Jawnax  
#399602 Skall prova det också, sågen har stått 15år sen sista röjningen så jag är trots imponerad. Men brytaren till tändningen när jag trots allt få att fungera

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Hva 165 R

Jawnax  
#399688 FIck ordning på avstängningsknappen, visade sig vara jordfel så nu fungerar allt som sig bör.

VIlken bränsle/olja blandning kör ni i dessa? Fungerar dom med Aspen?

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Hva 165 R

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#399724 Aspen 2T borde funka bra.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Svårstartad Hva 165 R

jannee  
#399729 Bättre fortsätta med vad sågen är van vid = vanlig handelsbensin troligtvis 3% oljeinblandning men fungerar bra med 2 % oljeinblandning.
Aspen kommer att lösa upp en massa avlagringar vilket i sin tur kan ställa till med med problem - men kan även fungera perfekt - vågar du chansa?

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Hva 165 R

Jawnax  
#399733 Endast noterat att aspen varit ett problem då vissa kollegor kört detta i sina gamla maskiner.

Så kanske inte chansar tillsvidare och kör 98okt med 2% olja :)

Avatar Fallback

Re: Svårstartad Hva 165 R

jannee  
#399734 Tro't om du vill eller inte men sågarna går BÄTTRE på 95 oktan :mrgreen:
98 eller 100 oktan är endast för motorer vars tändning är ställd för detta - man vred bara lite på fördelaren :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).