Skojigt/Galet

Klimatsmarta festivalbesökare,finns det?

7 inlägg 3261 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Klimatsmarta festivalbesökare,finns det?

loppan  
#398314 Jag är själv en hängiven festivalbesökare,skall i år till Way oute West.
Har hört ett rykte tidigare år om det svineri som utspelar sig på Bråvalla men ej sett det med egna ögon.

Om man får lov att generalisera så är ofta en festivalbesökare en person med ganska hög moral och värderingar
vad gäller Miljö,mat och jämställdhet,djurrätt m.m
Det verkar dock vara svårt att leva upp till sina ideal.

Se läs och häpna över P4 östergötlands repotage.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6466564



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Klimatsmarta festivalbesökare,finns det?

ananders  
#398315 Ja det är ett fenomen som kommit upp på de det senaste. De som är på festival har väl kommit på att när man är helt slut på sista morgonen när man ska hem så är det ju jätte enkelt att bara ta sin telefon, gå och låter någon annan ta hand om skiten.
Måste ju kosta arrangören en del att städa upp det där.

Avatar Fallback

Re: Klimatsmarta festivalbesökare,finns det?

jannee  
#398319 Är inte direkt gratis att campa, tror arrangören tjänar storkovan ändå :mrgreen:
Håller dock med om att det är ett jäkla oskick, är bara ETT bevis på hur slit och släng mentaliteten idag är utbredd bland ungdomarna, säg inget annat.
Eller detta att köpa en ny mobil för 6 - 7 000 kronor vartannat år, vilket är mer vanligt än ovanligt.

Användarvisningsbild

Re: Klimatsmarta festivalbesökare,finns det?

Göt  
#398348 Peace and love i Borlänge är tydligen ett sånt ställe. man lämnar tält och allting och bara går

Användarvisningsbild

Re: Klimatsmarta festivalbesökare,finns det?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#398371 Jag har sett de färska sopbergen efter Forest Star och det var ingen grann syn direkt.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Klimatsmarta festivalbesökare,finns det?

loppan  
#398394 Är inte Forest Star leva med naturen flummig festival?
Jag får liksom inte ihop dessa sopberg med ideologin hos besökarna?
Det var visserligen 52.000 besökare på Bråvalla och det räcker med att 10% svinar ner så ser det illa ut.

Jag gillar att argumentera en del på festivaler då kunskapen om svenskt jord och skogsbruk kan vara lite snäva.
Alla ens argument om hållbarhet,djurskydd m.m faller om man lämnar en plats efter sig i detta skick hävdar jag.
Det ät något jag helt enkelt inte begriper med detta beteende.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Klimatsmarta festivalbesökare,finns det?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#398398 Forest star är nog rätt flummig, men framför allt rätt ett högljutt rave-party, varför de i år fick betala min midsommar-resa till Falun. Bor nämligen väldigt nära.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).