Motorsåg och handhållet

Jonsered 535 - Söker strömbrytare

7 inlägg 3722 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered 535 - Söker strömbrytare

ollebulle  
#397723 Hej på er.

Kom precis över en Jonsered 535 som jag gör en snabbrenovering av. Den startar nu men strömbrytaren hade gett sig så jag fick koppla ur den. Vilket gör att det är lite trixit att stänga av den för tillfället.

Artikelnummer är: 5043856-07
Googlade runt lite men slutade mest på ebay och utländska sidor.
Är det någon som vet en bra återförsäljare i Sverige eller om någon har tips på någon "ej officiell" kontakt så mottages detta tacksamt.

Är ny på det här med att pilla med motorsågar. Och ny på forumet också, men om ni kunde peka mig i rätt riktning så vore jag väldigt tacksam.

Tack på förhand, Olle



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Jonsered 535 - Söker strömbrytare

tallen100  
#397724 Ja det är tråkigt att choka ihjäl den om man snart ska göra en ny start :mrgreen: , själv har jag ibland använt en vanlig heter det dragströmbrytare? ja iaf en sån här som man har till backljuset på traktorn tex. Men du kanske vill ha originaldelar.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 535 - Söker strömbrytare

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397725 Det är lite ont om plats just där för större brytare men stort sett vad som får plats borde funka.

Var i landet finns du?

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 535 - Söker strömbrytare

ollebulle  
#397728 Jag och sågen befinner oss nu utanför Karlskrona, Blekinge.
Som du säger så är det ju riktigt tajt med plats just där. Efter lite mer googlande verkar det som om kontakten utgått men det finns en hänvisning till ett nytt art nr. Detta har jag nu lyckats hitta för 220:- inkl frakt. Och visst det är ju mycket för en kortslutare. Men det kostar jag gärna på den gamla klenoden.

Tack för svar!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 535 - Söker strömbrytare

totte  
#397853 Gå till t ex Kjell & Company och köp en liten vippbrytare: https://www.kjell.com/se/sortiment/el-v ... ill-p36021

Kapa och putsa till vipparmen. En sån har jag på min 520 SP, funkar utmärkt, passar fint att få dit , ser ut som original och kostar vad den är värd.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 535 - Söker strömbrytare

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397910 Annars kan du åka hit ska vi se till att den får ett bryt på nåt vis. Jag har säkert nån nånstans på lager.

Kontakt problem löser jag gärna.

Avatar Fallback

Re: Jonsered 535 - Söker strömbrytare

Nonkan  
#397928 Ersättaren är ju 5043856-03, kostar 127 + moms och alla som säljer Husqvarna eller Jonsered kan ordna en, om det inte finns på hyllan..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).