Öppna kategorin

Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

11 inlägg 4243 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

bgl  
#397888 Vi såg alldeles nyss ett beklämmande beteende.
Ett dunderbygge, gult och "stiligt", lastat med en stor ponsseskotare hade tankat vid en liten landbygdsmack och lämnat ekipaget vid pumparna för att gå och fika!
Halva antalet pumpar var blockerade och både lokalbilister och passerade turister fick köa till de kvarvarande 2 pumparna. Det var inga goda kommentarer bland köande och en turistbilförare sa högt och tydligt: "typiskt såna där förb-ade skogsskövlare".



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397904 Nä det var ju inte så lyckat.

Vanliga bilister kan dom med. Det har hänt någon gång när man ska idka glesbygdsstöd vid den lokala macken med butik. Att man har fått vänta. O där finns det gott om parkeringar vid sidan.

Avatar Fallback

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

jannee  
#397913 Förstår inte varför alla ska vara så stressade :?:
Det är en dag i morgon också - om inte så spelar ingenting någon roll :grin:
För övrigt brukar den macken inte få så många besök, framförallt inte vid den tidpunkten :mrgreen:
Tror säkert chauffören flyttat sitt fordon om någon bett honom i stället för att ni sönderstressade människor ska bli irriterade.

Användarvisningsbild

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

Fredrik Reuter  
#397916 Mja, det kanske inte var det bästa. det borde varit enkelt att parkera någonstans där den var ur vägen.
Påminner mig om ett barndomsminne när vi var på svenska rallyt på 80-talet. Volvon stannade för svågern och köerna började hopas. Bilen bakom tutade ideligen. Svågern går till bilen som tutar och säger: "Hej! Vet du, vi kan byta, jag kan sitta i din bil och tuta så lagar du min". Tutandet slutade.

Avatar Fallback

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

Blivande snickare  
#397917 Fredrik :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Men angående lavettbilsparkeringen så var det ju faktiskt ett riktigt dumslött beslut att inte flytta den.
Sunda förnuftet verkar va på semester, fast å andra sidan så finns det ju rötägg inom alla brancher..

Avatar Fallback

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397918 Det är inte helt enkelt att hitta en bra parkeringsplats åt en dunderbil.

Avatar Fallback

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

jannee  
#397921 Jag har FLERA gånger varit ut för liknande = det är jag som kör lastbilen.
Kommer fram till macken (pumpen), går ut stoppar i munstycket i tanken och börjar tanka.
Tar ex minuter att fylla upp, lite hur mycket diesel jag tankar, men låt oss säga 7 minuter. Går därefter in för att betala. Samtidigt som jag är inne på stationen och betalar, köper jag en kaffe och bulle - eller en korv med dricka. Betalningen tillsammans med mitt handlande tar säkert lika lång tid som själva tankningen, beror alldeles hur många kärringdj**r jag har före mig i kön. :grin:
När jag då sent omsider kommer ut står det någon (några) och väntar, måttligt irriterade, och orsaken är att jag varit inne och fikat = missförstånd
Å andra sidan gör jag mig INGEN brådska, står jag bara i 16 minuter räknas det som en kort rast :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397925 Ett annat tankningsfenomen: Finns det två rader med pumpar så finns det plats till fyra rader med bilar. Men om man så är själv vid macken så kommer nästa bil upp precis bakom en med en irriterad tant i. :surp:

Avatar Fallback

Re: Sv: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

Blivande snickare  
#397931
Skogsola skrev:Ett annat tankningsfenomen: Finns det två rader med pumpar så finns det plats till fyra rader med bilar. Men om man så är själv vid macken så kommer nästa bil upp precis bakom en med en irriterad tant i. :surp:

Precis! Helt otroligt! :lol:

Bästa lika händelsen jag hört står nog min syster för.
Hon kör en liten 206 a, ni vet en sån där kort liten Peugeot som Grönholm körde rally med :grin:

Hon hade kört upp till stationen, en rad med två pumpar på var sida här i byn. Så stannade hon vid den första på ena sidan eftersom den andra då var ur bruk.
Nå, såklart kom det ju en gumma bakom som ställde sig i kö..
Till råga på allt hade hon mage att öppna fönstret å skrika varför det är så svårt att köra till den främre pumpen??
Snabbtänkt som syrran ibland är så hade hon frågat varför damen inte körde till andra sidan.
- För att jag har tank korken på samma sida som du hade gumman snäst innifrån bilen.
Vågar inte ens tänka på min systers reaktion då :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

tallen100  
#397934 Det är ett under att såna överhuvudtaget klarar att tanka själva :surp:

Avatar Fallback

Re: Tyvärr kan även vi i skogsnäringen vara hänsynslösa!

Umea  
#397967 Vi såg alldeles nyss ett beklämmande beteende.
Ett dunderbygge, gult och "stiligt", lastat med en stor ponsseskotare hade tankat vid en liten landbygdsmack och lämnat ekipaget vid pumparna för att gå och fika!
Halva antalet pumpar var blockerade och både lokalbilister och passerade turister fick köa till de kvarvarande 2 pumparna. Det var inga goda kommentarer bland köande och en turistbilförare sa högt och tydligt: "typiskt såna där förb-ade skogsskövlare"
Skrev bgl


Chauffören kanske hade ett akut behov av att låna toaletten på fiket.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).