T.ex. klämman på riggröret, 4123-791-7400, som fästes i bärselens krok var rejält sliten. Litet pyssel med att förstärka denna, brände först hål på resterande material, lagades därefter med stål från två avklippta spikar - först på fel sida, så klämman inte kunde gå ihop. Men med lite smärgling och lägre ström inställd på MAG-svetsen, så blev resultatet användbart till slut, se bilden.
Märker att bränsleläckaget tilltagit sen förra säsongen, så jag kikade litet närmare på tänkbara orsaker. Hårda bränsleslangar är intet att undra över, så det kan vara hög tid för ett byte, samt genomföringen. Undrar dessutom om andras erfarenheter med läckande slangar och tankgenomföringar på FS200 och liknande mellanstora röjsågar, samt om slangbyten fixade problemen?
4128 358 0800 Bränsleslang FS200
0000 930 2802 Bränsleslang metervara øi=2.2 Øy=5.4 L=1000 mm
Bränsleslang primer øi=2.2 Øy=5.4 L=68 mm
4134 358 7600 Bränsleslang tank øi=2.2 Øy=5.4 L=225 mm
0000 989 0516 Genomföring för Øy=5.4 slangen
1125 084 8900 Gummibussningar till tankupphängning 4 st
P.S.
FS200
Slagvolym: 36,3 cm3
Cylinderdiameter: 38 mm
Slaglängd: 32 mm
Effekt enligt ISO 8893: 1,6 kW (2,2 hk) vid 9000 v/min
Vikt (otankad, utan skärverktyg och skydd): 6.3 kg
Totallängd (utan skärverktyg): 1765 mm
Trimmerhuvuden
♦ STIHL AutoCut 25-2 (2.4 mm tråddiam.)
Skärverktyg av metall
♦ Slyklinga 250-3
♦ Sågklinga 200 (mejseltand)
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto