Motorsåg och handhållet

Bensinpump röjsåg

10 inlägg 6045 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bensinpump röjsåg

Simon.M  
#395591 Har en Husqvarna 345fr där blåsan till bensinpumpen gått sönder tittade som hastigast på det idag men kunde inte klura ut hur man får bort den någon som vet hur den sitter fast??



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Bensinpump röjsåg

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395704 Rätt metod är att plocka bort plastkåpan som den sitter i, lossa muttrarna som förgasaren sitter med och sen två st insexskruvar nere i hörnen. Lite pilligt att få tillbaka då den hakar i tomgångsskruven och nånting annat samtidigt, kommer inte ihåg vad.

Genvägen är att med en lång mejsel peta lös en av hakarna som håller fast pumpen, sen går den att vicka ut. Köp en ny pump först så ser du hur hakarna ser ut.

Avatar Fallback

Re: Bensinpump röjsåg

Simon.M  
#395761 Ja plastkåpan har jag tagit bort men var förjädra trångt där men är nog sådana plast snäppen som låser den som du säger så borde vara enklare att få dit den nya bara jag lyckas få bort den gamla utan att skruva isär det mesta :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bensinpump röjsåg

JensSkoog  
#397232 Hur gick det @Simon.M ?

Fick du isär och den nya på plats utan att ödelägga något annat :wink:

Avatar Fallback

Re: Bensinpump röjsåg

Simon.M  
#397239 Var nere o skulle hämta en ny hos återförsäljaren då den aldrig vart hel sen jag köpte sågen. Var 2 månaders garanti kvar men var tvungen att köra ner den och dom bytte fick inte ta en ny bara. Så lämnar in röjsågen om 14 dagar när jag börjar jobba igen har semester nu och behöver den [emoji106] konstigt man inte bara kunde hämta en ny utan dom var tvungna att göra jobbet men är väl för dom ska kunna fakturera Husqvarna för arbetstiden [emoji6]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bensinpump röjsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397266 Gör vid den först o kör sen. Ingen mening o riskera större skador som kostar mycket för en skitsak.

Användarvisningsbild

Re: Bensinpump röjsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397267 Ska det åberopas garanti för leveransfel är det väl rimligt att ÅTF gör det och inte du.
Ska det bara köpas reservdel är det nåt annat.

Skruvar du är det ingen garanti som täcker.

Avatar Fallback

Re: Bensinpump röjsåg

Simon.M  
#397289 Har kört med den trasig i snart 2 år vad är det som kan gå sönder menar du med motorn om det är en spricka i gummit på pumpen ??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bensinpump röjsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397323 Det är lite olika beroende på hur systemet ser ut. Har man ett system som levererar luft att trycka på membran blir det inte rätt i tryck o flöde och de går ofta lite magert. Har man ett som pumpar bränsle så drar det tjuvluft och funkar oftast inte alls. Skulle de gå är riken för skärning stor.

Avatar Fallback

Re: Bensinpump röjsåg

Simon.M  
#398620 Nu var den lagad på garantin. Då gick den sönder på min Husqvarna 550 2 dagar senare vad är det för skit grejer 130kr st kostar dom med i Sverige men beställde ett 10 pack idag på amazon för 60kr inklusive frakt från Kina. Kan ju knappast vara sämre än det som sitter på original får vi hoppas var i vart fall bra recensioner av tidigare köpare

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).