Socialt (mer om oss)

Sluta med Alkohol ??

349 inlägg 211407 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Hema  
#397042 Tycker denna artikel var passande.
http://www.expressen.se/nyheter/polisens-tips-lamna-tillbaka-alkoholen/
Glad Midsommar!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Umea  
#397079 Hoppas Ni alla får en Glad, Trevlig och Fin midsommar.

Ni gör det bra som väljer bort alkoholen. Kämpa på !!

Ge inte upp !!

Midsommar hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Hema  
#400570 Hur står det till @backman, njuter han av den härliga värmen måntro?

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400659 Ja jag har det bra i alla lägen kanske inte så aktiv med skrivandet men det fungerar bra om man hittar en väg som fungerar och passar en var. 3776 Dagar utan att fuska med något som Hjälpt mig fungerar så jag fortsätter så.
Hälsar en gammal man.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#400820 Bra så Åke! Synd att vi hade lite för lite tid och ork på väg söderut från motorsågsträffen i Norge annars hade vi kommit och hälsat på en stund.

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400827 Ja det kan va svårt att få tiden att räcka men det passar någon annan gång kanske. Har packat ca 50 sågar för 3 dagar i Kultur i Tiomilaskogen 28-29-30-7 brukar va rätt trevligt som vanligt när man är ute med sina sågar. Så om någon har vägarna förbi Kvantåsen så ge er till känna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#400979 Ja, det är som vanligt för långt att åka, men hoppas du får en riktigt trevlig visning där. Har du tur så kommer kanske Jocke, han brukar försöka fara på dina uppvisningar.

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Umea  
#401203 Har packat ca 50 sågar för 3 dagar i Kultur i Tiomilaskogen 28-29-30-7 brukar va rätt trevligt som vanligt när man är ute med sina sågar. Så om någon har vägarna förbi Kvantåsen så ge er till känna. Skrev backman


Roligt med ditt fina engagemang i sågar. Tänk vilken utveckling som skett på detta område.

Var ligger Kvantåsen och Tiomilaskogen ?

Hoppas du får trevliga dagar i Kvantåsen.

Bra att du backman avstår från alkoholen. Fint kämpat !

Till er andra som kämpar med alkoholen. Lycka Till !

Ha det så bra !

Sommar hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Umea  
#413918 Rekommenderar Skavlans tv program som visades i kväll på svt1 den 21 okt. 2016.

Borde finnas att se på nätet SVT play.

Christer Sjögren intervjuas och han tar upp många aspekter av alkohol.

Ha det så Bra och va rädd om ER !

Bästa hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414669 Tittade på reprisen på skavlan. Christers beskrivning va bra lugnt och inget trams, utan vad han gjort för att va nykter.
Får hoppas det håller i sig. Det kändes i kroppen när man lyssnade tankar kommer tillbaks om situationen.
Älg jakten blev kort på grund av ryggproblem men som gammal man ska man inte klaga 74år. 11 jakter 3870 dagar nykter det får duga.
Ha det bra..

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Umea  
#425563 Vill önska alla en riktigt Trevlig jul !

Kom ihåg att det finns alltid hjälp att få när man vill minska på alkoholintaget och

det är aldrig försent att söka hjälp !!

Du gör det bra backman och alla ni andra som kämpar mot alkoholen.

Kämpa vidare !

Ha det så Bra och va rädd om Er !

God Jul Hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#433292 Så har det gått ännu en älgjakt, det blev inte många dar ryggen sa stopp efter 3 men man fick va hemma och pyssla om sig och gilla läget. Julhelgen och nyår var lugn så det flyter på följer mina rutiner men funderar om att sluta med några men då kommer det tankar, varför det fugerar ju. 3962 har jag fått det till nu.

God fortsättning på er Hälsar en trött gammal man.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Blivande snickare  
#433367 Snart fyratusen Backman! :-BD \M/
Synd att ryggen sa emot jakten men det är jakt nästa år igen :)

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#433629 God fortsättning Åke! Vila upp dig bra nu, än finns det väl en och annan såg att samla in och en och annan skogsträff att besöka.

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446436 Ja idag är det 11 år sen jag drack min senaste whisky och öl, 4018 dagar och inte en förlorad, men gubben börjar bli sliten bara att aceptera och gå vidare.
Ha det bra alla.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).