Skogsvagn (Huggarvagnar)

Kran på taket.

6 inlägg 5489 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kran på taket.

Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3911 Skickar en bild på min 430 och fmv kran väntar bara på att det ska torka upp så det går att komma upp i skogen.
http://img143.imageshack.us/my.php?imag ... 03abj7.jpg



   TS
FTG
Avatar Fallback
sverre_99  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3914 Kul med lite bilder !

Hur är det med stabiliteten när du lyfter bakom traktorn ? Reser den sig lätt (såg inte ut som du har några frontvikter..) eller ?

Har lite planer på att montera min kran på traktorn men har inte bestämt mig för hur jag ska göra ännu, se den andra tråden !

/ Daniel

Avatar Fallback
sverre_99  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3916 Ok, nu såg jag ditt svar i andra tråden :D

Är den några problem att lyfta tungt långt ut från traktorn eller drar du in stocken och lyfter närmare vagnen ?

Avatar Fallback
Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3917 Bräddade hjulen , står jag bara någolunda rakt är det inga problem att ta fulla lass med kranen typ 400 kilo längst ut .Men lutar traktorn får man tänka sig för i sidled.
Bakåt kan jag ha så mycket som kranen mäktar med.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kran på taket.

Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3952
Trollet skrev:Skickar en bild på min 430 och fmv kran väntar bara på att det ska torka upp så det går att komma upp i skogen.


Finns det plats för att vända stolen i en 430, eller är du akrobat?

Avatar Fallback
Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3966 Jag får vrida på kroppen så det är väl ingen ergonomiskt bra ställning i längden.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).