Verkstan

Lincoln central smörjning.

5 inlägg 6209 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lincoln central smörjning.

Villie  
#395181 Hej.

Jag jobbar med att montera Lincoln, är relativt ny på detta.

Har ni frågor om detta system tänkte jag försöka hjälpa till med att hitta svar. :ugeek:



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Lincoln central smörjning.

ÅsaNisse  
#395201 Och jag har köpt några Lincoln och monterat själv. Är enligt min åsikt det säkraste och enklaste systemet på marknaden. Samtidigt som man kör med Ep 2 fett så man slipper allt klet med 00-fett. Även smidigt när man har extrautrustning att koppla till och från. Bara att man får räkna en del före monteringen.
Grattis till jobbet.

Användarvisningsbild

Re: Lincoln central smörjning.

Villie  
#396228 Vad bra.

Men jag tycker såklart inte om att många väljer att montera själva. Det borde såklart vara så att det lönar sig att anlita en montör, gör det inte det då gör vi något fel och det är viktigt för mig att jag får veta vad jag kan bli bättre på.

Jag kommer ifrån Offshore industrien, och där har jag jobbat i 25 år som verkmästare, projektledare, fartygsplåtslagare, motorman och industrimekaniker. Jag har en ganska lång och gedingen erfarenhet av stål och maskin, inom den marina sectorn. Typ så jävla långt bort från skog och traktorer det går att komma *lol* Nä , det ska nog gå bra, jag börjar med att lära mig centralsmörjning, så får vi se om jag kan börja med någon slags serviceverksamhet, för jag kan service, jag förstår vad det betyder.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lincoln central smörjning.

ÅsaNisse  
#396229 Du kan service och då vet du också att man inte vill ha sina maskiner stående på produktionstid för att montera ett smörjsystem. Då fixar man prylarna och gör det själv en helg eller några kvällar.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Lincoln central smörjning.

rocky  
#396534
ÅsaNisse skrev:Du kan service och då vet du också att man inte vill ha sina maskiner stående på produktionstid för att montera ett smörjsystem. Då fixar man prylarna och gör det själv en helg eller några kvällar.

Så sant[THUMBS UP SIGN]

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).